Stagiair Team Ondersteuning

aantal uren per week: 32 uur / stageperiode: circa oktober 2021 – april 2022
standplaats: PvdA partijbureau in Den Haag / i.v.m. coronamaatregelen voornamelijk thuiswerken

Over de PvdA en het team

De PvdA is een vereniging met 41.000 leden. Veel leden zijn actief in meer dan 350 plaatselijke afdelingen en 12 gewesten. Onze leden bepalen de koers van de partij. De mening van ieder lid telt even zwaar: one person, one vote! Het landelijk partijbureau ondersteunt de vereniging door zo scherp mogelijk prioriteiten te stellen en de inzet van mensen en middelen daarop te richten. Het Partijbureau bestaat uit drie teams: Diensten, Projecten, Ondersteuning en Diensten. Het Team Ondersteuning richt zich op de advisering en ondersteuning van het landelijk partijbestuur waaronder de partijvoorzitter, en bestaat uit 7 medewerkers. Ben jij de enthousiaste en nieuwsgierige stagiair die tussen oktober en april de landelijk partijvoorzitter en het Team Ondersteuning komt versterken!?

Wat ga je doen?

Dit is een veelzijdige hands-on stage in één van de spannendste periodes voor het landelijk partijbureau: de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022! Tijdens de stage ondersteun je onze nieuwe (nog te kiezen) partijvoorzitter en het voorzittersteam bij alle werkzaamheden en draai je volwaardig mee in het team. Dat betekent een breed takenpakket waarbij de focus voor een groot deel zal liggen op:

• Communicatie: zorgdragen voor de (politieke-) communicatie met leden en niet-leden;
  • Campagne & organizing: inhoudelijk en organisatorisch helpen voorbereiden van werkbezoeken en politieke bijeenkomsten (online en offline) gedurende de gemeenteraadscampagne

Wie zoeken wij?

• Jij volgt een voor de stageplaats relevante opleiding (mbo/hbo);
  • Jij hebt een proactieve houding en je kunt strak organiseren;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in toon en taal;
  • Vanwege de coronacrisis én de realiteit van werken in een politieke organisatie is flexibiliteit en eigen initiatief nemen extra belangrijk;
  • Je voelt je op je gemak in contact met veel verschillende mensen, zowel binnen als buiten onze partij;
  • Je bent oplossingsgericht en behulpzaam;
  • Vanzelfsprekend ben je geïnteresseerd in politiek en herken je jezelf in het gedachtegoed van de PvdA.
  • De PvdA is een brede volkspartij. Wij vinden het belangrijk dat onze organisatie een afspiegeling is van deze diversiteit in de samenleving, en betrekken dit in de selectieprocedure.

Wat bieden wij?

• Werkervaring binnen een progressieve politieke organisatie;
  • Stagebegeleiding en ruimte om de organisatie en vereniging goed te leren kennen;
  • De vrijheid om zelf met ideeën te komen en deze uit te voeren.
  • Bijdragen aan het verbeteren van contact tussen PvdA en leden en kiezers;
  • Een unieke kans om dichtbij het vuur mee te draaien aan de verkiezingscampagne;
  • Meedraaien in leuk en energiek team met aan kop de nieuwe partijvoorzitter (vanaf oktober);
  • Een stagevergoeding van € 375 per maand.

Informatie en solliciteren

Informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Madeleine de Vries, secretaresse van de voorzitter via [email protected] Je motivatie en CV ontvangen we voor 1 september 2021. Deze richt je aan PvdA, t.a.v. Arjan de Vries, HR-adviseur, via [email protected]