Stageplaats Eerste Kamerfractie PvdA

Ben je geïnteresseerd in politiek en wil je meer over het werk van de Eerste Kamer leren? Word jij onze link van het Binnenhof naar buiten? De Eerste Kamerfractie van de Partij van de Arbeid zoekt per 1 september 2019 een stagiair (m/v) met een communicatie achtergrond, bij voorkeur op het gebied van social media.

De stage
Als stagiair ondersteun je de externe communicatie van de fractie en denk je mee over onze online aanwezigheid. Je houdt de actualiteit in de gaten om kansen te zien waar we op kunnen inspelen. Dit betekent dat je tijdens de vergaderdagen van de Eerste Kamer op dinsdagen aanwezig bent en daarbuiten beschikbaar bent voor een totaal van 16 uur per vergaderweek gedurende een periode van vijf maanden, met uitzondering van de recesperiodes. Je werkt daarbij nauw samen met de PvdA-Eerste Kamerleden en de ambtelijk secretaris van de fractie.

Wie zoeken we?
Wij zoeken een stagiair met interesse in en gevoel voor politiek en maatschappelijke vraagstukken. Goede communicatieve en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden zijn een voorwaarde, net als affiniteit met de PvdA. Daarnaast ben je creatief, leergierig en heb je up-to-date digitale vaardigheden. Als je een opleiding communicatiewetenschap, journalistiek of politicologie volgt, is dit een pre, maar andere studies op HBO- of academisch niveau zijn ook welkom.

Wat kun je bij ons leren?
Wij bieden een stageplek in het hart van de democratie waar je bezig kan zijn met de actualiteit en met politiek. Je leert bij ons hoe je sociale media kan gebruiken om zo veel mogelijk mensen bij ons verhaal en onze idealen te betrekken. Omdat je de hele PvdA-fractie ondersteunt, hou je je met vele onderwerpen bezig en blijf je niet beperkt tot één gebied van expertise. We bieden een dynamische omgeving, begeleiding en een stagevergoeding (volgens ‘standaard 2019’).

Meer informatie en solliciteren
Zoek jij voor deze periode een stage en ben je voor 16 uur per week beschikbaar? Volg je een relevante hbo- of academische opleiding communicatiewetenschap, journalistiek of politicologie? Schroom niet en reageer! Stuur uiterlijk 24 juni een motivatiebrief met CV naar de fractie via MeiLi.Vos@eerstekamer.nl. Bij haar kun je ook terecht met vragen over de vacature.