Stage Internationaal Secretariaat

Bij het internationaal secretariaat van de PvdA is een stageplaats beschikbaar voor de periode 9 maart 2020 tot 3 juli 2020.

De stage

Het internationaal secretariaat speelt een essentiële rol in het bepalen van de internationale koers van de PvdA. Tijdens je stage ondersteun je de internationaal secretaris Kati Piri in haar doel om internationale onderwerpen hoog op de agenda van de partij te houdenWat houdt dit in? Je helpt mee om activiteiten over prangende internationale vraagstukken in Nederland te organiseren, beantwoord je vragen van leden over het buitenlandbeleid van de PvdA en organiseer je internationale werkbezoeken voor de buitenlandwoordvoerders. Daarnaast draag je bij aan de communicatie door de website bij te houden en de redactie van de maandelijkse nieuwsbrief te voeren, en zelf stukken te schrijven die interessant zijn voor de achterban van de PvdA. Daarbij wordt nauw samengewerkt met de Tweede Kamer-fractiede Partij voor Europese Sociaaldemocraten en de Foundation Max van der Stoel.

Profiel

De kandidaat beschikt over de volgende functie-eisen:

• Goede organisatorische en administratieve vaardigheden;
  • Kennis van Europese en internationale vraagstukken;
  • Goede schriftelijke vaardigheden voor een breed publiek;
  • Affiniteit met de idealen van de Partij van de Arbeid;
  • Kennis van en affiniteit met internationale vraagstukken
  • Beheersing van het Nederlands en Engels;
  • Proactieve en zelfstandige werkhouding;
  • Een voltooide relevante opleiding op HBO/academisch niveau;
  • Affiniteit met communicatie.

Wij bieden een leuke werkplek in Den Haag, een klein team met enthousiaste collega’s en een stagevergoeding (inclusief reiskosten) van € 300,00- netto per maand (bij een stage van vier dagen per week).

Wat kun je bij ons leren?

Een stage bij het internationaal secretariaat is een kans om inzichten te vergaren in de politiek op meerdere niveau’s: nationaal, Europees en internationaal. Je leert hoe een politieke partij functioneert, hoe politieke standpunten worden gevormd en uitgedragen, en hoe een politieke partij opereert in internationaal verband. Je doet werkervaring op met het schrijven en redigeren van artikelen, het organiseren van activiteiten en het bijhouden van een website en het versturen van een nieuwsbrief.

Solliciteren

Wij bieden een stageplaats voor de periode 9 maart 2020 tot 3 juli 2020 voor vier dagen in de week. Ben je na het lezen van deze stagevacature enthousiast geworden? Stuur dan vóór 24 februari een mail met een sollicitatiebrief en CV naar Ties Huis in ‘t Veld: thuisintveld@pvda.nl.