De Stichting Ondersteuning Tweede Kamerfractie Partij van de Arbeid is op zoek naar een

Secretaresse voor de fractievoorzitter

Kern fractieondersteuning
Je bent de spin in het web voor de secretariële en organisatorische ondersteuning van de fractievoorzitter van de PvdA-fractie in de Tweede Kamer. Je werkt samen met de andere medewerkers die de fractievoorzitter direct ondersteunen: de politiek adviseur en de voorlichter. In de dagelijkse praktijk is er ook nauwe samenwerking met de persoonlijk medewerkers van de overige fractieleden in verband met afstemming en onderlinge vervanging bij verlof en ziekte. Ook ondersteun je naast de fractievoorzitter één ander fractielid.

Beknopte functie-inhoud
Je bent verantwoordelijk voor het secretariaat van de fractievoorzitter en één van de overige fractieleden. Je wisselt daarvoor diverse secretariële taken af met administratieve taken, en bereidt in facilitaire zin bezoekersontvangst en overleg voor. Het werk vergt flexibiliteit en is vertrouwelijk van aard, in het dagelijks werk kun je balans bewaken en overzicht bewaren. Je vervult een belangrijke bufferfunctie tussen je fractieleden, de interne organisatie van de Tweede Kamer en externe instanties.

Beknopt profiel voor de functie
Als kandidaat beschik je over (tenminste) MBO werk- en denkniveau. Je beschikt over kennis van en ruime ervaring in management ondersteunende methoden en werkwijzen. Je hebt inzicht in de bestuurlijke, organisatorische en functionele verhoudingen in de fractie/partij en in de Tweede Kamer. Uiteraard ben je integer in je werk en meer dan vaardig in het werken met de softwareprogramma’s die gebruikt worden in de Tweede Kamer. Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, en bent ook vaardig in het Engels. Je bent representatief en energiek en hebt geen 9-tot-5-mentaliteit.

Wat bieden we?
Een inspirerende werkomgeving in het hart van de Nederlandse democratie. Multidisciplinaire samenwerking in een compacte organisatie met korte lijnen en ruimte om de functie verder te ontwikkelen.
De functie is ingedeeld in schaal 7 van de salaristabel van de SOT. Arbeidsvoorwaarden zijn conform de Cao SOT.

Belangstelling?
Deze vacature staat gelijktijdig in- en extern open tot en met 28 mei a.s. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor om benoemd te worden. Als je belangstelling hebt, maak je dit kenbaar door je motivatiebrief te sturen per e-mail aan m.vdkraan@tweedekamer.nl. Voor meer informatie over de procedure en de functie kun je contact opnemen met Claudy Lubbers (c.lubbers@tweedekamer.nl).