Politiek adviseur (zorg)

Ben jij op zoek naar een boeiende baan in een dynamische werkomgeving? Ben je geïnteresseerd in de politiek en het werk van de Tweede Kamer?

Wil jij je inzetten voor een inclusieve samenleving waar je zeker kunt zijn van een fijne en betaalbare woning, goede zorg, uitstekend onderwijs en zekerheid over je baan?

32 - 36 uur per week

De fractieleden van de PvdA worden direct ondersteund door adviseurs die uitstekend politieke inhoud kunnen verbinden aan communicatie daarover. In de regel adviseer en ondersteun je een vast toegewezen fractielid. In voorkomende gevallen kunnen dat ook andere fractieleden zijn. De ondersteuning van de fractie bestaat verder uit een team van persoonlijk medewerkers, beleidsmedewerkers en voorlichters. We zijn op zoek naar een politiek adviseur op het gebied van de gezondheidszorg.

Hoe ziet de functie eruit?

Als politiek adviseur informeer en adviseer je het fractielid over politieke inhoud. Dat doe je door het ontsluiten en analyseren van de politieke en parlementaire agenda. Je volgt maatschappelijke en politieke ontwikkelingen op het beleidsterrein van je fractielid. Je bereidt speeches, debatten en lezingen van het fractielid inhoudelijk voor. Je levert inhoudelijke bijdragen voor fractieleden zoals Kamervragen, moties en amendementen; assisteert het fractielid bij het onderhouden van contacten met externe organisaties, andere fracties en de Kamerorganisatie.

Wie zoeken we?

We zoeken een nieuwe collega die zich in het gedachtegoed van de PvdA kan vinden. Iemand met een hart voor de samenleving en geloof in gelijke kansen en mogelijkheden voor iedereen. Je beschikt over uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent in staat snel te schakelen tussen het schrijven van politiek-inhoudelijke en pakkende mediabijdragen waarbij kwaliteit hand in hand gaat met een vlotte, scherpe pen. Je vertaalt analyse van informatie naar concrete voorstellen en adviezen. Het lijdt geen twijfel dat je voor deze functie stressbestendig en flexibel bent en het vermogen en de motivatie moet hebben je voortdurend op adequate wijze aan te passen aan de context.

Wat neem je verder mee?

• hbo/academisch werk- en denkniveau
  • kennis van voorlichtingsmethoden en -technieken en je kunt deze effectief toepassen
  • kennis van het politieke bestel en vaardigheid in het werken in een politiek-bestuurlijke context
  • flexibiliteit in werktijden
  • actuele kennis en ervaring op het gebied van de gezondheidszorg is een must

Wat bieden we?

Een inspirerende werkomgeving in het hart van de Nederlandse democratie. Multidisciplinaire samenwerking in een compacte organisatie met korte lijnen en ruimte om de functie zelfstandig te vervullen. Inschaling in schaal 10/11 conform de salaristabel van de SOT, afhankelijk van kennis en ervaring. Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. We starten altijd met een jaarcontract.

Informatie en solliciteren

Deze vacature staat gelijktijdig in- en extern open. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor om benoemd te worden. Solliciteren kan tot en met zondag 26 september 2021 door het sturen van je motivatiebrief en cv naar [email protected] t.a.v. Claudy Lubbers. Voor meer informatie over de procedure en de functie kun je contact opnemen met Claudy Lubbers, directeur SOT PvdA, 070 - 318 26 99. Een selectieassessment kan onderdeel uitmaken van de procedure. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op maandag 4 oktober a.s.