Yasin Torunoglu
40Kandidaat Tweede Kamerlid

Yasin Torunoglu

Over mij

Yasin Torunoglu (1982) is geboren en getogen in Eindhoven. Hij heeft een lange studieloopbaan doorlopen van MBO naar HBO tot de Universiteit, waarna hij als management trainee bij een energiebedrijf heeft gewerkt. Hij is sinds 2006 actief als lokaal politicus. Als raadslid heeft hij zich ingezet voor gelijke kansen in het onderwijs en voor een inclusieve buurtschool.

In 2013 werd hij wethouder wonen, wijken en de ruimtelijke ontwikkelingen van Eindhoven. De afgelopen jaren zijn er in Eindhoven onder zijn leiding meer dan 7000 woningen gebouwd. Daarbij heeft hij een woondeal met het Rijk gesloten om in de huidige woningmarkt nog meer woningen te bouwen. Daarnaast heeft hij zich geliefd gemaakt bij de buurtbewoners door zijn actieve betrokkenheid en zijn benaderbaarheid. In 2019 is hij genomineerd voor beste jonge lokaal bestuurder van Nederland.

Voor Yasin staan een viertal kernpunten centraal: optimistische politiek, waarin we ons niet afzetten tegen een ander maar vooral ons eigen verhaal vertellen. De kracht van de kwetsbaarheid: eerlijk zijn over zaken waar je wel invloed op hebt en waar niet. Altijd het gesprek voeren: ook als je het hartgrondig oneens bent, kan je goed met elkaar praten. En, benaderbaarheid; veel buiten het stadhuis en bij de mensen. Ook online.

De kracht van de sociaaldemocratie (en van Nederland) ligt bij het bieden van perspectief en bestaanszekerheid, zodat je weet dat je, óók als het tegenvalt, er zeker van kunt zijn dat er een vangnet en een luisterend oor is. Wij moeten ons daar bewust van zijn en de verbinding zoeken met deze mensen om sámen te strijden voor een optimistisch toekomst.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

YasinPvdA_nl @yasinpvda_nl

Zullen wij als lokale bestuurders het traject van de formatie gewoon overnemen? Zet wethouders van verschillende partijen bij elkaar en ik weet zeker dat we vrij snel met een regeerakkoord zullen komen #geenstandpuntenmaaroplossingen #kaag #Rutte https://t.co/Obt6agAPfB

YasinPvdA_nl @yasinpvda_nl

Met @Johnjorritsma vanochtend een goed gesprek gehad met de moskeebesturen over de aanstaande ramadan. Een maand van ontmoeting en delen. Mooi om te horen dat alle moskeeën in Eindhoven op creatieve manieren eenzaamheid proberen te bestrijden en maaltijden proberen te delen. https://t.co/rFhZaywGHh