Yara Hümmels
43Kandidaat Tweede Kamerlid

Yara Hümmels

Over mij

Yara Hümmels is 35 jaar en fractievoorzitter van onze partij in Enschede. Deze Twentenaar is regelmatig te vinden in de CrossFit-box in Enschede. Strijden voor de basale zekerheden voor iedereen, is wat Yara wil doen in de Tweede Kamer. Een goed dak boven je hoofd, een vast inkomen.

Yara werkt als beleidsmedewerker bij Humanitas Onder Dak, een maatschappelijke opvang organisatie die verantwoordelijk is voor de opvang en begeleiding van dak- en thuisloze jongeren en volwassenen in Twente. Daar organiseerde ze de Social Inclusion Games in 2018: een sportevenement voor ruim 1500 dak- en thuisloze mensen uit heel Europa, waarbij sport het middel is om te werken aan inclusie en deelnemen belangrijker is dan winnen. Die week was onvergetelijk. Dak- en thuisloze mensen mochten weer mens zijn en zich welkom en gewenst voelen, in een wereld die hun dagelijks herinnert aan hun ‘tekortkomingen’.

In alles wat Yara doet is dat haar drijfveer. De zekerheid van bestaan, zodat je bezig kan zijn met je toekomst in plaats van de zorgen van nu. Deze feministe scoort door FC Twente tot meer diversiteit in de top van de organisatie te bewegen en door gelijke beloning van vrouwen en mannen in Twente voor elkaar te boksen.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.