Stagetekorten: ‘De motor van onze economie valt stil’

5 november 2020 door William Moorlag, Kirsten van den Hul

De coronacrisis sloeg als een meteoriet in op onze economie. Behoud ik mijn baan? Maar ook: vind ik wel een baan of stageplek? Deze onzekerheid wordt de komende tijd almaar groter, zeker als we niet nú ingrijpen. Door de crisis zijn veel stages weggevallen – het tekort is nu ruim 20.000 plaatsen. Dit is niet

Meer nodig om bouw weer op gang te krijgen

5 december 2019 door William Moorlag in Duurzaamheid

Er moeten meer woningen bij, terwijl de bouw nu stil ligt. Tegelijkertijd moeten we onze natuur beschermen. Het kabinet moet met een echte aanpak komen.

Minder stikstof uitstoten zodat er weer gebouwd kan worden

4 december 2019 door William Moorlag in Duurzaamheid

“Een fijne plek om te wonen. Voor steeds meer mensen is het onbereikbaar.” Lees de blog van William Moorlag over de stikstof discussie.

Drie punten van kritiek op klimaatbeleid Rutte III

28 juni 2019 door William Moorlag

We willen zeker zijn van een schone en leefbare planneet. Voor de huidige en volgende generaties. Daarom moeten we klimaatverandering tegengaan en de uitstoot van broeikasgassen verminderen.

Klimaatbeleid kan groener én eerlijker

24 april 2019 door William Moorlag

Ruim een maand geleden bevestigde de doorrekening van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) waar wij al langer voor waarschuwden. De klimaatplannen van het kabinet zijn niet groen en niet eerlijk. En nu heeft datzelfde Planbureau ook onze plannen doorgerekend.

Tijd voor een eerlijker klimaatbeleid

13 maart 2019 door William Moorlag in Duurzaamheid

Het is ontzettend belangrijk dat we iets doen tegen de klimaatverandering. Dat we een schone en leefbare planeet nalaten aan onze kinderen.