Tjeerd van Dekken
Zeker zijn
39Kandidaat Tweede Kamerlid

Tjeerd van Dekken

In Nederland moet ieder kind kunnen sporten

29 juli 2016 door Tjeerd van Dekken in Sport

De PvdA wil dat alle kinderen die in armoede opgroeien kunnen sporten en gaat hier tijdens de begrotingsbehandeling in september geld voor vrijmaken, zodat deze kinderen alsnog gratis kunnen sporten.

Stop geweld langs de lijn

23 mei 2016 door Tjeerd van Dekken in Sport

Ik wil van de ministers van sport en justitie weten wat er extra moet gebeuren om agressie en asociaal gedrag te voorkomen, zodat jonge voetballertjes, alle goedwillende supporters en vrijwilligers kunnen genieten van het voetbal.

Matchfixing in de sport moeten we met wortel en tak uitroeien

13 mei 2016 door Tjeerd van Dekken in Criminaliteit en veiligheid

Matchfixing in het tennis komt veel vaker voor dan tot nu toe bekend was. We moeten ervoor zorgen dat er goede sancties en opsporingsmethodes komen, zodat we dit vreselijke fenomeen dat de sport bederft, de kop kunnen indrukken.

Plofkip moet uit de schappen

15 januari 2016 door Tjeerd van Dekken in Landbouw

In Nederland wordt er mede op ons verzoek overlegd met de supermarkten over een einde aan het stunten met goedkoop en dieronvriendelijk vlees. En met resultaat. Nu de drie grote supermarkten de plofkip in de ban doen is bijna de helft van de Nederlandse kipconsumptie in één klap plofkipvrij. Andere supermarkten moeten daar een voorbeeld aan nemen, betogen Sjoera Dikkers en ik.

Help 25.000 arme kinderen aan het sporten

23 november 2015 door Tjeerd van Dekken in Armoede

Sport helpt kinderen uit gezinnen met een laag inkomen om mee te doen met andere kinderen en om zichzelf op een goede, gezonde manier te ontwikkelen, zowel fysiek als mentaal. Het is onacceptabel dat er in Nederland anno 2015 nog duizenden kinderen zijn die niet kunnen meedoen omdat hun ouders geen geld hebben voor het lidmaatschap van een sportvereniging. Het Jeugdsportfonds verzet goed werk, maar heeft onvoldoende budget om álle kinderen te helpen. Daarom wil ik dat het Jeugdsportfonds meer geld beschikbaar krijgt om 25.000 kinderen te helpen.

Fokverbod nertsen belangrijke stap vooruit

10 november 2015 door Tjeerd van Dekken in Bio-industrie

Goede omgang met dieren is een kwestie van beschaving. De Partij van de Arbeid is blij met de uitspraak van het gerechtshof in Den Haag waardoor er eindelijk een fokverbod komt voor nertsen. Dankzij deze uitspraak treedt eindelijk de wet in werking die een einde maakt aan het opsluiten van nertsen in kleine hokken en het doden van deze dieren enkel voor bont. Deze praktijk is niet meer van deze tijd, en ethisch onaanvaardbaar. Hiermee zetten we weer een stap vooruit op weg naar een duurzame toekomst.