Thomas Ronnes

Thomas Ronnes

Samen vooruit

Over mij

"Strijdbare politiek. Dicht bij onze idealen."

Strijden voor nieuwe zekerheden voor alle werkenden. Bij arbeidsongeschiktheid, bij ziekte, bij werkloosheid. Omdat het ons allemaal kan overkomen. Voor een arbeidsmarkt waar scholing toegankelijk is voor alle werkenden. Voor een goed pensioen voor iedereen, jong en oud. Zonder ruzie tussen ouderen die bang zijn dat hun geld wordt afgepakt en jongeren die bang zijn dat er voor hen niks over zal blijven. Voor de vrijheid voor iedereen om zichzelf te kunnen zijn. Omdat je zelf moet kunnen uitmaken van wie je houdt. Omdat je zelf moet kunnen uitmaken in welke god je gelooft of niet gelooft.

Geboren in Nijmegen, opgegroeid in Culemborg en woonachtig in Amsterdam. Ik kom uit een fijn gezin, met twee broertjes en hardwerkende ouders. Vol gaan voor waar je in gelooft en goed zijn voor je omgeving is wat ik heb meegekregen. Ik heb niet de neiging om te accepteren dat ‘het is zoals het is’. Altijd kijken of het systeem nog wel de mensen dient, of het beter kan, op zoek naar oplossingen en nieuwe mogelijkheden. Ik ben van de strijdbare politiek, knokken voor en trouw aan idealen.

Strijdbare politiek. Dicht bij onze idealen. Ik ben een groot optimist en ben ervan overtuigd dat we samen sterker staan. Met samenwerking, elkaar een beetje ruimte gunnen, begrip voor elkaar tonen, naar elkaar luisteren en ongelijkheid bestrijden. Dan kunnen we een meer veilige, rechtvaardige en ontspannen samenleving zijn.

Staatscommissie: formatie is een black box https://t.co/TVjWb6xvvQ via @NOS

ThomasRonnes @thomasronnes

Zijlstra stoort zich enorm aan mensenrechten verdragen die NLs handelen beperken. Vlgs oud woordvoerder zal inzet afbreken verdragen zijn…

ThomasRonnes @thomasronnes