Songül Mutluer
10Kandidaat Tweede Kamerlid

Songül Mutluer

Over mij

Songul Mutluer (1979) werd in Enschede geboren als een van de 7 kinderen van de eerste gastarbeiders die aan het werk gingen in de textielindustrie. Vanaf haar 9e groeide ze op in een van de meest bijzondere wijken van Zaanstad, de ‘vlogger’-wijk Poelenburg.

Na haar studie rechten aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de UvA, werd ze vanaf 2006 actief voor de PvdA. Eerst als raadslid en fractievoorzitter en sinds 2018 als Wethouder Wonen en Bouwen, Armoede, Ouderen en Jeugd(zorg) in de gemeente Zaanstad. Hiervoor was ze ruim 10 jaar werkzaam als juriste. Eerst als docent/onderzoeker aan de Vrije Universiteit en de Vulaw Academy daarna als adviseur in het aanbestedingsrecht en contractenrecht voor verschillende gemeenten, ministeries, Europese Commissie en Rijkswaterstaat. Ze is op dit moment tevens bestuurslid bij de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.

Songul is een zeer gedreven en bevlogen politicus en een echte sociaal democraat in hart en nieren. Met haar energieke en enthousiaste houding gaat ze altijd op haar doel af, met oog voor de mensen.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

songulmutluer @songulmutluer

Als ik groot ben dan stem ik op……..
☺🌹
#eerlijketoekomst