Sofyan Mbarki
16Kandidaat Tweede Kamerlid

Sofyan Mbarki

Over mij

Sofyan Mbarki (36) is geboren en getogen in Amsterdam en woont nog altijd in Nieuw-West. In zijn hele politieke carrière tot nu toe heeft hij één doel voor ogen: perspectief creëren voor jongeren. Perspectief door goed onderwijs. Een betaalbaar huis. En een veilige wijk. De ervaringen die hij opdeed als pedagogisch medewerker in de jeugdgevangenis en als docent en leidinggevende op de VMBO/MBO-school Het Calvijn College, sterken hem in de visie dat juist de jongeren die het het hardste nodig hebben, de meeste aandacht verdienen. Met die inzet maakte hij in 2014 de stap naar de lokale politiek. In de gemeenteraad van Amsterdam, waar hij sinds 2018 de fractievoorzitter is van de PvdA, benadrukt hij al jaren dat de strijd voor perspectief en kansen voor jongeren op school, maar ook buiten ‘schooltijd’ gevoerd moet worden. Met jongerenwerkers in de honken, straatcoaches op de pleintjes en wijkagenten in de buurten wil hij dat de overheid weer terug de wijken in gaat. Want alleen met genoeg oren en ogen in de wijken kunnen we onze jongeren zien, ze bij de hand nemen, verkeerde keuzes bestraffen en ze vervolgens weer naar het juiste pad begeleiden. In Amsterdam heeft Sofyan met succes geknokt voor meer aandacht naar de plekken waar een sterke overheid het meest nodig is. Nu is het tijd om dat op landelijk niveau te doen. Juist in een tijd waarin door een mogelijk aanstaande economische crisis (jeugd)werkloosheid toeneemt en perspectief vertroebelt, is dit een strijd die op landelijk niveau gevoerd moet worden.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

sofyan_mbarki @sofyan_mbarki

“Als een bezorger langer moet wachten voordat een restaurant een bestelling af heeft, levert hem dat wel extra werktijd op, maar geen extra geld.”

Hoe noemen we dat ook alweer; werken zonder ervoor betaald te krijgen?

sofyan_mbarki @sofyan_mbarki

Dit is dus neoliberaal VVD-beleid ten voeten uit: een primaire overheidstaak dusdanig laten verloederen zodat de ‘vrije’ markt er geld mee kan verdienen. Het gevolg? De ongelijkheid groeit, de samenleving raakt verdeeld. Ons land verdient zóveel beter.

sofyan_mbarki @sofyan_mbarki

De maand #Ramadan betekent voor mij een tijd van bezinning, aandacht voor dat wat er echt toe doet en van extra omkijken naar hen die het nodig hebben. Want juist nu hebben we elkaar – al dan niet op afstand – nodig. Ik wens iedereen die meedoet een maand van saamhorigheid toe.