Ruud Koole

Oud-Eerste Kamerlid

Eerste Kamer-fractie over CETA

10 juli 2022 door Ruud Koole

De Eerste Kamerfractie van de PvdA heeft deze week besloten om het handelsverdrag tussen Europa en Canada (CETA) – dat in oktober 2016 werd opgesteld en sinds september 2017 deels van kracht is – goed te keuren. PvdA-senator Ruud Koole ligt de keuze toe. “We stemmen als voltallige Eerste Kamerfractie voor het handelsverdrag van de

Veilig kunnen stemmen in coronatijd

3 november 2020 door Ruud Koole

Voorzitter, graag dank ik de ministers en de ambtenaren voor de spoedige beantwoording van onze (schriftelijke)vragen. Wij steunen het doel van deze wet om in coronatijd veilig te kunnen stemmen, zonder dat het recht om te kunnen stemmen wordt aangetast. Wij begrijpen uit de separate brief van de minister van afgelopen vrijdag dat er nog

Een sociaal en democratisch Europa

3 november 2020 door Ruud Koole in Internationaal

Voorzitter, dit debat had eigenlijk dit voorjaar moeten worden gehouden, maar werd vanwege corona uitgesteld. Vandaag houden we dan toch deze Algemene Europese Beschouwingen, maar niet omdat de corona-crisis voorbij is. We zitten er nog steeds, en opnieuw in hevige mate, midden in. Daarom wil ik beginnen met iedereen die zelf of in zijn of