Twee Pijlers

27 januari 2021 door Ruud Koole

Het nieuwe boek Twee pijlers van senator Ruud Koole kwam afgelopen 18 januari uit. In het boek bespreekt hij de fundering en de huidige staat van onze Nederlandse rechtsstaat. Waarom mogen politici de besluiten nemen die zij nemen? Op grond waarvan mag een rechter een uitspraak doen met grote politieke gevolgen? En met welk mandaat

Veilig kunnen stemmen in coronatijd

3 november 2020 door Ruud Koole

Voorzitter, graag dank ik de ministers en de ambtenaren voor de spoedige beantwoording van onze (schriftelijke)vragen. Wij steunen het doel van deze wet om in coronatijd veilig te kunnen stemmen, zonder dat het recht om te kunnen stemmen wordt aangetast. Wij begrijpen uit de separate brief van de minister van afgelopen vrijdag dat er nog

Een sociaal en democratisch Europa

3 november 2020 door Ruud Koole in Internationaal

Voorzitter, dit debat had eigenlijk dit voorjaar moeten worden gehouden, maar werd vanwege corona uitgesteld. Vandaag houden we dan toch deze Algemene Europese Beschouwingen, maar niet omdat de corona-crisis voorbij is. We zitten er nog steeds, en opnieuw in hevige mate, midden in. Daarom wil ik beginnen met iedereen die zelf of in zijn of