Richard Moti

Richard Moti

Samen vooruit

Over mij

"We moeten bruggen slaan tussen werknemers met een vast contract en werknemers met een flexibel contract zodat meer mensen zekerheid krijgen over hun inkomen."

Het aantal banen neemt toe en er zijn gelukkig minder mensen werkloos dan 4 jaar geleden. Onze arbeidsmarkt kent echter nog veel grote uitdagingen: de doorgeslagen flexibilisering op de arbeidsmarkt bijvoorbeeld. Jongeren kunnen bijna geen vast contract meer krijgen. Ook oneerlijke concurrentie op lonen met buitenlandse werknemers en discriminatie op de arbeidsmarkt vormen allebei nog een grote uitdaging.

We moeten bruggen slaan tussen werknemers met een vast contract en werknemers met een flexibel contract zodat meer mensen zekerheid krijgen over hun inkomen, bruggen slaan tussen Nederlandse werknemers en hun buitenlandse collega’s, bruggen tussen alle jongeren en werkgevers zodat talenten in dit land niet verloren gaan.

Als FNV-vakbondsbestuurder heb ik me de afgelopen jaren ingezet voor een eerlijkere arbeidsmarkt. In de Tweede Kamer zet ik dit werk graag voort.

Goed werk

Vast werk is geen luxe maar een recht. Het biedt inkomen, respect en waardering. De lonen voor werknemers gaan omhoog.

RichardMoti @richardmoti

Ook in Rotterdam Spangen zijn we lekker bezig. #pvda #samenvooruit #stem15maart #nr15 https://t.co/e1DSTwOmuO

RichardMoti @richardmoti

1 miljard hindoes vieren over de hele wereld het #Holi feest. #Subh Holi https://t.co/2aLNI7nbUS

RichardMoti @richardmoti

Schokkend dat in #010 @d66 het prima vindt om in een coalitie te zitten met mensen die VOOR etnisch profileren zijn.

Berichten