Richard Moti

Richard Moti

Samen vooruit

Over mij

"We moeten bruggen slaan tussen werknemers met een vast contract en werknemers met een flexibel contract zodat meer mensen zekerheid krijgen over hun inkomen."

Het aantal banen neemt toe en er zijn gelukkig minder mensen werkloos dan 4 jaar geleden. Onze arbeidsmarkt kent echter nog veel grote uitdagingen: de doorgeslagen flexibilisering op de arbeidsmarkt bijvoorbeeld. Jongeren kunnen bijna geen vast contract meer krijgen. Ook oneerlijke concurrentie op lonen met buitenlandse werknemers en discriminatie op de arbeidsmarkt vormen allebei nog een grote uitdaging.

We moeten bruggen slaan tussen werknemers met een vast contract en werknemers met een flexibel contract zodat meer mensen zekerheid krijgen over hun inkomen, bruggen slaan tussen Nederlandse werknemers en hun buitenlandse collega’s, bruggen tussen alle jongeren en werkgevers zodat talenten in dit land niet verloren gaan.

Als FNV-vakbondsbestuurder heb ik me de afgelopen jaren ingezet voor een eerlijkere arbeidsmarkt. In de Tweede Kamer zet ik dit werk graag voort.

Goed werk

Vast werk is geen luxe maar een recht. Het biedt inkomen, respect en waardering. De lonen voor werknemers gaan omhoog.

RichardMoti @richardmoti

#fail #VNO-NCW Wat een onbetrouwbare *****. Afspraken met werkgevers over reparatie #WW blijken niks waard te zijn. https://t.co/ZP4v6URa2z

RichardMoti @richardmoti

‘Dit is een dictatuur a la 1982’, schreeuwen demonstranten in #Suriname nav arrestatie van vakbondsleider Valies https://t.co/3yt6vlaxy2