Rebekka Tselms
33Kandidaat Tweede Kamerlid

Rebekka Tselms

Over mij

Rebekka Tselms (1987) vindt het onacceptabel dat in Nederland één op de negen kinderen in armoede opgroeit, dat vrouwen nog altijd veel minder verdienen dan mannen voor hetzelfde werk en dat starters op de woningmarkt kansloos zijn. En dat terwijl multinationals miljarden euro’s winst maken zonder eerlijke belasting te betalen, flexwerkers op grote schaal worden uitgebuit en huisjesmelkers zich verrijken.

Met meer dan tien jaar werkervaring bij het ministerie van Financiën en De Nederlandsche Bank heeft Rebekka een zeer grote kennis van de overheidsfinanciën en macro-economisch beleid. Die ervaring en kennis maakt haar bij uitstek geschikt te werken aan een eerlijke samenleving, waar iedereen zeker kan zijn van een fatsoenlijk inkomen.

In de Tweede Kamer wil Rebekka strijden voor de economische belangen van kwetsbare groepen. Nu de ongelijkheid door de coronacrisis verder toeneemt, is dat harder nodig dan ooit. Rebekka gelooft dat rechtvaardig economisch beleid de sleutel is tot een betere samenleving. Een fatsoenlijk inkomen zorgt direct voor minder stress, meer vertrouwen en meer geluk. Achter de cijfers in het belastingplan en de tabellen in de begroting schuilen oplossingen voor de ongelijkheid.”

Het is tijd voor verandering. Het is tijd om de doorgeslagen flexibilisering op de arbeidsmarkt aan te pakken, de woningcrisis te bestrijden en de zorg en het onderwijs te versterken. Daar wil Rebekka zich de komende jaren sterk voor maken.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

rebekkatselms @rebekkatselms

De komende jaren zullen bepalend zijn voor de manier waarop we van de crisis herstellen. Ik vind het belangrijk dat de rekening niet terecht komt bij economisch kwetsbare groepen, jongeren en werkenden. Vind jij dat ook? Stem dan op 17 maart op de nummer 34 van de #PvdA @PvdA! https://t.co/J4gAFzKOgg

rebekkatselms @rebekkatselms

Hee @jesseklaver, denk vooral jij ook aan het #klimaatkonijn?

rebekkatselms @rebekkatselms

Zitten op blokken bij ‘dialogen van oost’ over initiatieven uit Stadsdeel Oost over diversiteit en discriminatie http://t.co/vPiWEUadbn