Over mij

“Wat nu pijnlijk zichtbaar wordt door de vele, vaak zelf veroorzaakte, crisissen is dat de toekomst van Nederland als welvarend en sociaal land op het spel staat. Deze situatie is het logische gevolg van een politiek die een rammelende interpretatie van economische efficiëntie boven de werkelijke belangen van mensen heeft geplaatst. Het resulteert nu in een perfect storm van armoede, arbeidsonrust, energietekorten en onvrede.

De toekomst van Nederland zal er radicaal anders uitzien afhankelijk van de keuzes die we nu maken. Solidariteit en duurzaamheid zijn hierbij geen leuke bijzettafeltjes naast de neoliberale hoofdstroom, maar zijn in mijn visie de noodzakelijke pijlers onder een sterk en sociaal Nederland.

Mijn focus in de Eerste Kamer zal liggen op controleren of wetgeving wel doet waar het voor bedoeld is, of het geen zachte-heelmeesters-stinkende-wonden-beleid is, of beleid niet te complex om in de praktijk te kunnen werken, of het financieel solide is, en tot slot of het voldoet aan basiseisen van duurzaamheid en sociale rechtvaardigheid. Immers, de rechtstaat is sociaal, of het is geen rechtstaat.”

Randy Martens (1987) is opgegroeid in Friesland en woont na een periode in Den Haag nu met zijn gezin in Groningen. Hij studeerde algemene economie en heeft op diverse ministeries gewerkt als econoom, als belangenbehartiger voor de volkshuisvesting en werkt nu als kabinetschef bij de provincie Groningen. Als hobby is hij co-host van een goed beluisterde podcast over economie, beleid en politiek: Studio Tegengif.

Portefeuilles

Financiën | Defensie