Over mij

De Partij van de Arbeid is voor mij een brede progressieve volkspartij.

Een partij waar iedereen zich thuis kan voelen en de ruimte krijgt om mee te discussiëren. Als voorzitter werk ik iedere dag aan een partij waar jong talent de ruimte krijgt en diversiteit een vanzelfsprekendheid is.

Met Van Waarde keerden we terug naar de idealen van de sociaaldemocratie: weg van de markt, terug naar de mensen. De PvdA zet zich in voor verbinding, bestaanszekerheid, zeker werk met een fatsoenlijk loon, eerlijke kansen en vooruitgang voor iedereen. En we zijn de partij die de gevolgen van de klimaatverandering bestrijdt én ervoor zorgt dat de rekening eerlijk verdeeld wordt. Juist nu moeten de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen.

Ik vind dat de partij meer dan in het verleden in actie mag komen voor deze idealen. Niet alleen in de gemeenteraad of het parlement, maar juist en vooral op straat. Dat doen we met bondgenoten. Want samen sta je sterker. Met een neoliberale regering die kiest voor multinationals en het grote geld is de sociaaldemocratie belangrijker dan ooit.”

Alle berichten van Nelleke Vedelaar

Geweldig!!! 🍀🌹 https://t.co/7vEpHM3tXv

NellekeVedelaar @nellekevedelaar

Op mijn laatste dag in het Drents Parlement zingt ⁦Danique. En wat doet ze dat prachtig! https://t.co/abvun14EAc