Over mij

Mirthe Biemans (33) is een idealist die werkt aan een samenleving waar iedereen de kansen krijgt om mee te doen. Beginnend met een huis, een fatsoenlijk inkomen en het vertrouwen van de overheid.

In haar werk als volkshuisvester zet ze zich dagelijks in voor goed en betaalbaar wonen. Een goede woning en buurt is in haar ogen het fundament om een leven op te kunnen bouwen. Mirthe brengt expertise over hoe de woningmarkt weer eerlijker kan worden én weet wat er speelt op straat en achter de voordeur. Vanuit haar eerdere werk bij Humanitas kent ze ook de kwetsbare situatie waar mensen in terecht kunnen komen. Van armoede tot eenzaamheid.

Mirthe weet onrechtvaardigheid en oplossingen op de agenda te zetten. Zij bracht de woningnood en de onmisbare rol van volkshuisvesting zo onder de aandacht dat je er niet meer omheen kan. Door te laten zien dat de wooncrisis niet alleen over statistieken gaat, maar over mensen met levens en dromen op de pauzestand. En eerder dit jaar stond ze aan de wieg van het breed gesteunde initiatief ‘Samen uit de Crisis’. Wat ervoor pleit om de economische herstelmaatregelen te gebruiken voor een eerlijkere en groenere economie en samenleving.

Met haar brede maatschappelijke ervaring kan ze in de politiek de dingen veranderen die er in de praktijk toe doen. Want structurele problemen oplossen vraagt volgens haar om politieke verandering. Politiek die mensen centraal stelt in plaats van efficiëntie en winst. Mirthe woont met haar man en twee kinderen in Utrecht.

Lees meer over Mirthe op haar website!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

mirthebiemans @mirthebiemans

Heb je een tijdelijk huurcontract? Doe mee met het ⁦@volkskrant⁩ onderzoek naar de effecten van tijdelijke huurcontracten. 👇🏽 https://t.co/oqqnWGl8db

mirthebiemans @mirthebiemans

Goed afgewogen commentaar van ⁦@nrc over het maatschappelijk belang van wonen⁩. “Volkshuisvesting mag terug in vocabulaire van nieuw kabinet” https://t.co/zUTu8bJRkn