Mikal Tseggai
17Kandidaat Tweede Kamerlid

Mikal Tseggai

Over mij

Mikal Tseggai (1995) is gemeenteraadslid en fractievoorzitter voor de PvdA in Den Haag.

Ze is geboren en opgegroeid in Haarlem en verhuisde op haar achttiende voor haar studie naar Den Haag. Tijdens haar studie werkte ze bij de Universiteit Leiden, bij een weekendschool in de Haagse wijk Transvaal en als trainer voor een debatbureau. Ze houdt zich in de gemeenteraad bezig met ruimtelijke ordening, onderwijs, integratie en veiligheid. In Den Haag heeft ze zich onder anderen ingezet voor toegankelijke huiswerkbegeleiding voor Haagse kinderen en de afschaffing van Zwarte Piet.

In haar werk als gemeenteraadslid zoekt ze de verbinding tussen verschillende groepen in Den Haag en zet ze zich in voor gelijke kansen voor iedereen in de stad. Daarnaast doet ze een master Development Studies aan het Institute of Social Studies en geeft ze trainingen voor Critical Mass, een stichting die bewustzijn creëert over uitsluiting en discriminatie in de samenleving en voor de Foundation Max van der Stoel, de internationale stichting van de PvdA.

Mikal heeft in de afgelopen jaren voor verschillende media duiding gegeven over de situatie in Eritrea, was werkzaam als tolk voor Eritrese vluchtelingen en heeft meegeschreven aan een boek over de vluchtelingencrisis van de Wiardi Beckman Stichting.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

HALLO TWITTER IK HEB MIJN RIJBEWIJS GEHAALD! 🎉🚗 https://t.co/9EDnikVfk8

MikalTseggai @mikaltseggai

Tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen in de Haagse raad gaat @RicharddeMos hard op remmen van de bevolkingsgroei en het niet handhaven van de coronapas.. Van PVV-light naar Forum-light dus 😅

MikalTseggai @mikaltseggai