Samen vooruit

Over mij

"Met ‘ieder voor zichzelf’ komen we er niet. Samen staan we sterker: in Nederland, Europa en de wereld!"

Sinds 2012 ben ik namens de PvdA buitenlandwoordvoerder in de Tweede Kamer. Als geboren Brabander laat ik daarnaast het geluid van ‘mijn’ provincie op het Binnenhof horen.

De wereld om ons heen verandert razendsnel. We zien nieuwe dreigingen aan de buitengrenzen en soms ook in onze binnensteden. We benutten internationale kansen, maar maken ons ook zorgen over wat de globalisering betekent voor onze banen. Niet eerder voelde het buitenland zo dichtbij.

Ik ben er van overtuigd dat vrijheid en mensenrechten niet alleen belangrijke waarden zijn, maar ook vooruitgang mogelijk maken. Vanuit mijn ervaring als diplomaat in o.a. het voormalig Joegoslavië en Londen strijd ik daarom voor een Nederland dat zich niet terug trekt achter de dijken, maar zich inzet voor een veilige en rechtvaardige wereld. Door grondoorzaken van problemen aan te pakken. Door te investeren in diplomatie, defensie én internationale samenwerking.

michielservaes @michielservaes

Ben nog niet helemaal uit welke boodschap mij hier nu gegeven wordt… 🤔 #pepernoot https://t.co/e53awKfClB

michielservaes @michielservaes

Vandaag start #klimaattop. Wereldleiders staan voor keuze leven en dood: opwarming treft nu al miljoenen, vooral de meest kwetsbaren. Onze expert Bertram Zagema @oxfamnovib is in Polen en pleit voor minder CO2 + meer klimaatactie in arme landen. https://t.co/v8QAj6aUWI #COP24

michielservaes @michielservaes

Eindelijk stap naar gerechtigheid voor moord op #BertaCaceres! Belangrijk voor familie & achterban, proces moet nu verder voor alle verantwoordelijken.

BBC News – Berta Cáceres: Seven convicted of murdering anti-dam activist https://t.co/L83MvScwKV

Berichten