Zeker zijn

Over mij

"Met ‘ieder voor zichzelf’ komen we er niet. Samen staan we sterker: in Nederland, Europa en de wereld!"

Sinds 2012 ben ik namens de PvdA buitenlandwoordvoerder in de Tweede Kamer. Als geboren Brabander laat ik daarnaast het geluid van ‘mijn’ provincie op het Binnenhof horen.

De wereld om ons heen verandert razendsnel. We zien nieuwe dreigingen aan de buitengrenzen en soms ook in onze binnensteden. We benutten internationale kansen, maar maken ons ook zorgen over wat de globalisering betekent voor onze banen. Niet eerder voelde het buitenland zo dichtbij.

Ik ben er van overtuigd dat vrijheid en mensenrechten niet alleen belangrijke waarden zijn, maar ook vooruitgang mogelijk maken. Vanuit mijn ervaring als diplomaat in o.a. het voormalig Joegoslavië en Londen strijd ik daarom voor een Nederland dat zich niet terug trekt achter de dijken, maar zich inzet voor een veilige en rechtvaardige wereld. Door grondoorzaken van problemen aan te pakken. Door te investeren in diplomatie, defensie én internationale samenwerking.

“Sand for peace” #DealOfTheCentury https://t.co/t3HP86otsA

michielservaes @michielservaes

De strijd voor een betere wereld gaat langs inkopers en (Duitse) industrieterreinen. Stap voor stap op weg naar fatsoenlijke arbeidsomstandigheden en leefbare lonen. Goed werk @anouk_franck!
#behindthebarcodes @oxfamnovib https://t.co/uAHqVTdUVQ

michielservaes @michielservaes

Een #vredesplan zonder neutrale bemiddelaar, respect voor internationaal recht en, o ja, de Palestijnen is natuurlijk geen #DealOfTheCentury maar een vrijbrief voor Israëlische annexatie. Geen verrassing, maar wat een farce! https://t.co/4kGRbiwUon

Berichten