Zeker zijn

Over mij

"Met ‘ieder voor zichzelf’ komen we er niet. Samen staan we sterker: in Nederland, Europa en de wereld!"

Sinds 2012 ben ik namens de PvdA buitenlandwoordvoerder in de Tweede Kamer. Als geboren Brabander laat ik daarnaast het geluid van ‘mijn’ provincie op het Binnenhof horen.

De wereld om ons heen verandert razendsnel. We zien nieuwe dreigingen aan de buitengrenzen en soms ook in onze binnensteden. We benutten internationale kansen, maar maken ons ook zorgen over wat de globalisering betekent voor onze banen. Niet eerder voelde het buitenland zo dichtbij.

Ik ben er van overtuigd dat vrijheid en mensenrechten niet alleen belangrijke waarden zijn, maar ook vooruitgang mogelijk maken. Vanuit mijn ervaring als diplomaat in o.a. het voormalig Joegoslavië en Londen strijd ik daarom voor een Nederland dat zich niet terug trekt achter de dijken, maar zich inzet voor een veilige en rechtvaardige wereld. Door grondoorzaken van problemen aan te pakken. Door te investeren in diplomatie, defensie én internationale samenwerking.

michielservaes @michielservaes

Welke 🌍-verbeteraar met kennis van internationale samenwerking, campagnes, politiek of org-ontwikkeling gaat samen met mij & alle ⁦@oxfamnovib⁩ collega’s de strijd aan voor een eerlijke & duurzame wereld? 👊☘️#vacature #raadvantoezicht Zie ook https://t.co/F0rnTx8Rs1 https://t.co/rlxNNQizSO

michielservaes @michielservaes

Corona laait op in Afrika na versoepeling van lockdowns – wordt dit de volgende hotspot? https://t.co/764sJbtHs0 via @volkskrant