Fractievoorzitterschap in de Eerste Kamer

24 mei 2023 door Mei Li Vos

In de aanloop naar de Eerste Kamerverkiezingen hebben we in de provincies een hele leuke en goede campagne gevoerd voor een sociaal en groen Nederland. Dat deden we voor de Eerste Kamer samen met GroenLinks, omdat we overtuigd zijn dat we samen het verschil kunnen maken in Nederland. Onze samenwerking en positieve campagne heeft zijn

Een sterke, diverse publieke omroep

9 december 2020 door Mei Li Vos

De Eerste Kamer behandelde het wetsvoorstel Versterking van het toekomstperspectief van de publieke omroep. Er is meer nodig dan nu gedaan wordt om omroepen daadwerkelijk de ruimte, het budget en de flexibiliteit te geven om een pluriform en sterk publieke omroepbestel te vormen. De kracht van ons Nederlandse omroepbestel is dat het voor iedereen mogelijk

Gezonder, groener en gelijker uit deze crisis komen.

27 oktober 2020 door Mei Li Vos

Voorzitter! Tijdens de Tweede Wereldoorlog maakten de mannen in kamp Sint-Michielsgestel plannen om het land na de oorlog weer op te bouwen. Het land lag in puin, er was diepe verdeeldheid onder de mensen en er was heel veel verdriet. Nederland moest beter uit de oorlog komen. Die mannen hadden een visie. De wederopbouw van Nederland

Goed en fout in Nederlands-Indië

4 mei 2020 door Mei Li Vos

Mei Li vertelt over haar grootouders in het verzet in Nederlands-Indië. Toch werden ze niet als helden gezien. Wie waren er goed en fout in de oorlog?

‘Wil je een dierbaar bezit behouden, dan zal je het regelmatig moeten onderhouden’

6 februari 2020 door Mei Li Vos

“De PvdA-fractie is trots op onze democratische rechtsstaat. Maar wil je dierbaar bezit behouden, dan zal je het regelmatig moeten onderhouden.” Eerste Kamerfractievoorzitter Mei Li Vos bij het debat over de Staatscommissie Parlementair Stelsel.

De regering heeft geld over, maar plannen en moed tekort

30 oktober 2019 door Mei Li Vos

Voorzitter, we leven in een welvarend land, stabiel, niet al te grote conflicten en getuige de Miljoenennota, met nog steeds goede vooruitzichten. Maar hoe kan het dan zijn dat er een lerarentekort is? Hoe kan het zijn dat mensen met een modaal inkomen geen huis meer kunnen kopen? Hoe kan het zijn dat een op

#VrolijkLinks

2 januari 2019 door De Redactie, Mei Li Vos

Een bekend PvdA-gezicht keert terug in Den Haag. Mei Li Vos was twee keer eerder lid van de Tweede Kamer en zal in het voorjaar van 2019 de lijst aanvoeren voor de Eerste Kamer.