Matthijs van Neerbos
24Kandidaat Tweede Kamerlid

Matthijs van Neerbos

Over mij

De coronacrisis stelt ons voor ongekende uitdagingen. De werkloosheid loopt op, kansen worden gemist en ongelijker gemaakt en wie al kwetsbaar was wordt dubbel zo hard geraakt.

Als financieel expert wil Matthijs van Neerbos (1985) zich ervoor inzetten dat we op een eerlijke en fatsoenlijke manier uit deze crisis komen. Met andere keuzes zodat we kwetsbaren beschermen en de rekening van de crisis neerleggen bij diegenen die de rekening het beste kunnen dragen: de multinationals, de vermogenden, de topinkomens en de grote vervuilers. Met een belastingstelsel dat het goede beloont en het slechte bestraft, en daarmee iets doet aan de grote uitdagingen van deze tijd zoals onzekerheid, ongelijkheid en klimaatverandering. En met een fatsoenlijke basis voor iedereen en een eerlijke kans om het mooiste van het leven te kunnen maken. Dat zijn de zaken waar Matthijs zich de komende jaren voor wil inzetten.

Matthijs woont in Rotterdam met zijn vriendin en dochter. Hij begon zijn werkende leven als beleidsadviseur bij het Ministerie van Financiën. Hij werkt sinds 2013 bij de Tweede Kamerfractie van de PvdA, onder andere als adviseur van Samsom (2014-2016) en Asscher (2017 tot heden) en sinds 2017 als coördinator Beleid. Daarnaast is Matthijs sportliefhebber & muziekliefhebber. Zelf een verrassend goede voetballer en een verrassend slechte zanger.

Lees meer op kiesvoorthijs.nl

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

MNeerbos @mneerbos

Mooi! Zojuist is ons plan voor een eerlijker en fatsoenlijker Nederland met brede steun aangenomen. Trots dat ik daaraan heb mogen meeschrijven met @emsent en anderen! #pvdacongres https://t.co/wFjCEth7pq

MNeerbos @mneerbos