Martin van Rijn

Demissionair staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Samen maken we het verschil voor onze ouderen in verpleeghuizen

17 november 2016 door Martin van Rijn in Verpleeghuizen

Over liefdevolle zorg van goede kwaliteit moet je je dan geen zorgen hoeven maken. Die moet juist bij heel kwetsbare mensen boven elke twijfel verheven zijn. Samen maken we het verschil voor onze ouderen in verpleeghuizen.

Steun voor verpleeghuis- en gehandicaptenzorg

13 juni 2016 door Martin van Rijn in Ouderenzorg

Het Kabinet trekt 500 miljoen euro uit om de bezuinigingen op de langdurige zorg volledig van tafel te halen en zelfs extra geld te investeren in de verpleeghuizen.

Meer tijd voor zorg

9 juni 2016 door Martin van Rijn in Gezondheidszorg

Er wordt niet bezuinigd op de wijkverpleegkundige. Hij of zij moet goede zorg geven, zorg die wijkverpleegkundigen samen met mensen thuis goed vinden. De papierwinkel moet worden opgeruimd. Te veel tijd gaat hier aan verloren.

Nieuwe banen en een fatsoenlijk contract voor thuiszorgmedewerkers

4 december 2015 door Martin van Rijn in Thuiszorg

Vandaag heb ik met FNV, CNV en de gemeenten afspraken gemaakt over de toekomst van de thuiszorg. Samen bieden we mensen in de thuiszorg nieuw perspectief: met nieuwe banen en fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden.

Betere verpleeghuiszorg

15 september 2015 door Martin van Rijn in Ouderenzorg

Ouderen in verpleeghuizen verdienen een waardig leven. Personeel in verpleeghuizen moeten trots kunnen zijn op hun werk. Dat was de kern van het plan voor betere verpleeghuiszorg dat ik voor de zomer presenteerde. Vandaag doen we boter bij de vis met 210 miljoen euro extra voor de verpleeghuiszorg.

Liefdevolle zorg voor onze ouderen

11 februari 2015 door Martin van Rijn in Gezondheidszorg

Vandaag heb ik een actieprogramma gepresenteerd om de verpleeghuiszorg in Nederland te verbeteren. Ik wil in ieder Nederlands verpleeghuis liefdevolle zorg door trotse medewerkers die bijdraagt aan een waardige oude dag. De laatste levensjaren zijn, zeker in een verpleeghuiszorg, vaak moeilijk. Zowel voor ouderen als voor hun naasten. Met dit plan wil ik de randvoorwaarden bieden die verzorgenden en mantelzorgers in staat stellen de zorg in verpleeghuizen te verbeteren, zodat deze mensen een waardig leven hebben en verzorgenden trots kunnen zijn op hun werk.