Marieke van Duijn
38Kandidaat Tweede Kamerlid

Marieke van Duijn

Over mij

Marieke van Duijn is een rode vrouw met een groen hart en een sportieve Noord-Hollandse, opgegroeid in Kudelstaart (gem. Aalsmeer) en sinds kort woonachtig in Haarlem.

Vanaf jonge leeftijd stond ze op de zeepkist om zich uit te spreken tegen de ongebreidelde groei van Schiphol, haalde ze handtekeningen op tegen te hardrijdende auto’s in de buurt en was ze veel op het voetbalveld te vinden. Haar strijd voor een rechtvaardige wereld liet zich ook daar nog wel eens gelden als er een doelpunt onterecht werd afgekeurd.

Als ademcoach ziet ze ook de verbinding tussen alles en iedereen. En die verbinding is harder nodig dan ooit, want alle grote uitdagingen waar we voor staan, zijn alleen samen op te lossen. Samenwerken voor een gezonde leefomgeving, nu en in de toekomst!

Zodat een energiezuinig huis niet alleen voor een kleine groep is weggelegd. Zodat ‘Tesla-subsidies’ ook voor fietsers beschikbaar komen. En zodat vervuilers niet bepalen, maar betalen.

Marieke is afgestudeerd milieuwetenschapper en heeft zich altijd ingezet om groene thema’s met onze rode idealen te verbinden. Ze is ook goed bekend met de Haagse politieke omgeving. Zo is ze er als belangenbehartiger voor de Nederlandse landschapsorganisaties in geslaagd het thema landschap hoog op de politieke agenda te krijgen. Ook begrijpt ze wat het is om een “roze” bondgenoot te zijn, waarom diversiteit en inclusiviteit juist bij de PvdA in goede handen zijn.

Als Noord-Hollands statenlid heeft ze fietsbeleid op de kaart gezet en laten zien dat je vanuit een groot idee over duurzame mobiliteit elke dag weer concrete stappen kunt zetten om je doel dichterbij te brengen. Haar kernkwaliteiten zijn: verbinden, luisteren, empathie en daadkracht.

Marieke van Duijn, nr. 39 op de lijst, gaat op de fiets het land in om het gesprek aan te gaan. Wees welkom!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

Koeiemorgen!
😍 #Friesland #Fryslân #sup #zaterdagmorgen (geluid aan!) #zonsopkomst https://t.co/hzfqKftKRV

Marieke_v_Duijn @marieke_v_duijn

Niet aan te raden 👇😉 https://t.co/UcOpvIEnAh

Marieke_v_Duijn @marieke_v_duijn

Mijn werkplek tijdens de eerste 2 ochtend calls… 😍 (incl. vogelgezang😊).
#achtertuin #dankbaarmens https://t.co/6fG71cvJ7r