Marco Eestermans
44Kandidaat Tweede Kamerlid

Marco Eestermans

Over mij

Sinds 2014 is Marco Eestermans lid van de Partij van de arbeid. Al jaren zet hij zich in om armoede aan te pakken, alle kinderen een eerlijke kans te bieden en de stem van jongeren te verwoorden. De geboren Zeeuw is sinds 2018 fractievoorzitter namens de PvdA in de gemeente Goes en heeft ondanks zijn jonge leeftijd al jaren ervaring in de politiek.

Als leraar in het speciaal onderwijs heeft Marco ook oog voor het onderwijs en heeft hij ervaring met het lesgeven aan jonge kinderen. Armoede is voor Marco een doorn in het oog: ‘Dat één op de negen kinderen in armoede leeft, is echt verschrikkelijk. Dat zijn 2 tot 4 kinderen per schoolklas. Daar moeten we iets aan doen, geen enkel kind mag de dupe zijn van armoede.’.

Ook zet Marco zich in voor jongeren. Nog te vaak merkt hij om zich heen dat jongeren geen huis kunnen vinden, in de problemen komen door schulden of aandacht te kort krijgen in het onderwijs. De rekening van de coronacrisis, maar ook de klimaatcrisis en het betaalbaar houden van onze pensioenen, moet eerlijk verdeeld worden. Daarom is het goed dat ook jongeren vertegenwoordigd zijn in Den Haag zodat ook hun stem gehoord wordt.

Als Zeeuw heeft Marco aandacht voor de problemen in zijn provincie: ‘Het blijft oneerlijk dat Zeeland als enige een tunnel heeft waar tol betaald moet worden. Daardoor moeten Zeeuwen dagelijks betalen om naar hun werk of familie te reizen. Daar moeten we van af.’. Daarnaast moet er meer gedaan worden om de Zeeuwse kust te beschermen. De rust, de ruimte en natuur is belangrijk voor Zeeland. We moeten voorkomen dat de kusten worden volgebouwd en dat door massatoerisme de mooie natuur verdwijnt.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

MarcoE_93 @marcoe_93

Torenhoge huizenprijzen, starters in de problemen, leefbaarheid weg uit het dorp… Precies 3 problemen die de @PvdA wil oplossen #Zeeland #Cadzand #Wonen https://t.co/i8zoBquD3X

MarcoE_93 @marcoe_93

Er is weer hoop op een Roze Zaterdag in Goes dankzij PvdA, D66, GroenLinks en VVD. Een jaar lang verschillende evenementen om de acceptatie van LHBTI+ te vergroten. #Goes #Zeeland #LHBTI https://t.co/t0yI7mGwMQ