Marcelle Buitendam
34Kandidaat Tweede Kamerlid

Marcelle Buitendam

Over mij

Rechtvaardig, strijdvaardig en daadkrachtig. Dit zijn drie kenmerken van Marcelle Buitendam. Deze gedreven vakbondsbestuurder die woont in de Provincie Utrecht. Marcelle heeft veel ervaring met mensen die werken in uiteenlopende sectoren, van de politiemensen tot platformwerkers. Hierdoor brengt zij veel kennis over werk en inkomen in de Partij van de Arbeid.

Marcelle wil als Tweede Kamerlid voor de PvdA zorgen voor een saamhorig en veilig Nederland. Waar iedereen meetelt, waar je veilig kunt werken, wonen en naast elkaar kunt leven.

Als moeder van twee puberzonen, staat zij midden in de maatschappij en weet zij als geen ander hóe belangrijk zekerheid is! Marcelle is ervan overtuigt dat zekerheid van werk, zorgt voor meer vertrouwen in het leven. Volgens haar is een leefomgeving waar je fijn en gelukkig kunt opgroeien, voor iedereen van levensbelang. Zoals ook het uitzicht kunnen hebben op een fijne baan, waar je zo hard voor hebt geleerd op een school die past bij je talenten. Iedereen moet kunnen wonen in een heerlijk en betaalbaar huis, zonder ongerust te zijn over allerlei onverwachte kosten als het je even niet mee zit.
Marcelle wil de verdeling van geld in ons land eerlijker te maken. Met zekerheid van inkomen voor iedereen. Werken moet weer lonen. Het is tijd om een vaste baan met een fatsoenlijk salaris, weer de standaard te laten worden.
Marcelle pleit voor een fundamentele verandering in onze politiek. Want een sociaal en democratisch Nederland, is wat haar betreft een samenleving waarin iedereen mee doet en waar mensen op elkaar passen en voor elkaar opkomen.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

MarcelleFNV @marcellefnv

Over een lange adem en forse vuist op tafel. Diep respect voor deze vogelvrije #ambassademedewerkers die het zát zijn en naar voren stappen. Opgelegde rechtsbescherming voor naleving van de rechtspraak is de enige juiste oplossing. Dank @BramEndedijk https://t.co/HzQhyyuhs0

MarcelleFNV @marcellefnv

Hersenen, je zou willen dat iedereen ze had. Teken ook dit domme plan richting de prullenbak en ga voor behoud van ⁦@MST_airport⁩ ✊https://t.co/8tt7m3NLSb https://t.co/4h6WNVOxaS