Maarten van den Bos
29Kandidaat Tweede Kamerlid

Maarten van den Bos

Over mij

Mensen moeten weten dat ze altijd ergens op kunnen terugvallen, dat niemand naar de toekomst hoeft te kijken met angst in de ogen. Dat we van elkaar weten dat we het samen doen. Nu is het tijd om te beginnen aan de wederopbouw van de overheid, want het fundament van zekerheid is de afgelopen decennia scheuren, barsten en gaten gaan vertonen.

Maarten van den Bos werd in 1984 geboren in Rotterdam, groeide op in en rond Nijmegen, studeerde in Amsterdam en woont nu al jaren in de groene gemeente Lingewaard. Pendelend tussen stad en platteland kent hij de verschillen Ć©n overeenkomsten tussen beiden. Maar weet hij ook dat we elkaar de komende jaren meer dan ooit nodig hebben. Want een gezonde samenleving, een eerlijke overgang naar duurzame warmte en energie, fatsoenlijke en veilige voedselvoorziening en behoud van natuur kan alleen als we tegenstellingen tussen randstad en regio overwinnen.

Hij studeerde geschiedenis, werkte aan verschillende universiteiten en zet zich via de Banning Vereniging nu al jaren in voor een waardengedreven sociaaldemocratie. Naamgever Willem Banning was als rode dominee een van de oprichters van de Partij van de Arbeid. Hij leerde dat je ondanks fundamentele levensbeschouwelijke verschillen kan geloven in een gezamenlijke toekomst. Het zijn lessen die we vandaag de dag, in een samenleving waarin we ons al te graag verschansen in verschillen, opnieuw in de praktijk moeten brengen.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

MaartenvandenBo @maartenvandenbo

Nog altijd trots op de servicepunten bibliotheek in alle kernen. Hebben we als @PvdALingewaard samen met @SPLingewaard en @cda_lingewaard hard voor gevochten: https://t.co/uSeMyOVgbm https://t.co/zjnZ1jeUe5

MaartenvandenBo @maartenvandenbo

Mooie bijeenkomst #Schaperleergang vandaag, met zo’n zeventig partijgenoten @PvdA_GLD in gesprek over waardegedreven lokale politiek. Veel ambitie, mooie verhalen!

MaartenvandenBo @maartenvandenbo

Matige beoordeling @LingewaardGem in onderzoek @dgbetuwe. Dat kan en moet beter.

Waardering Lingewaard: een 5,6. Nog onder het toch al niet hoge gemiddelde.

Achtergrond: https://t.co/yULxLLf0Q8

Aan het werk! https://t.co/QGPYshxwSJ