Maarten van den Bos
29Kandidaat Tweede Kamerlid

Maarten van den Bos

Over mij

Mensen moeten weten dat ze altijd ergens op kunnen terugvallen, dat niemand naar de toekomst hoeft te kijken met angst in de ogen. Dat we van elkaar weten dat we het samen doen. Nu is het tijd om te beginnen aan de wederopbouw van de overheid, want het fundament van zekerheid is de afgelopen decennia scheuren, barsten en gaten gaan vertonen.

Maarten van den Bos werd in 1984 geboren in Rotterdam, groeide op in en rond Nijmegen, studeerde in Amsterdam en woont nu al jaren in de groene gemeente Lingewaard. Pendelend tussen stad en platteland kent hij de verschillen én overeenkomsten tussen beiden. Maar weet hij ook dat we elkaar de komende jaren meer dan ooit nodig hebben. Want een gezonde samenleving, een eerlijke overgang naar duurzame warmte en energie, fatsoenlijke en veilige voedselvoorziening en behoud van natuur kan alleen als we tegenstellingen tussen randstad en regio overwinnen.

Hij studeerde geschiedenis, werkte aan verschillende universiteiten en zet zich via de Banning Vereniging nu al jaren in voor een waardengedreven sociaaldemocratie. Naamgever Willem Banning was als rode dominee een van de oprichters van de Partij van de Arbeid. Hij leerde dat je ondanks fundamentele levensbeschouwelijke verschillen kan geloven in een gezamenlijke toekomst. Het zijn lessen die we vandaag de dag, in een samenleving waarin we ons al te graag verschansen in verschillen, opnieuw in de praktijk moeten brengen.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

MaartenvandenBo @maartenvandenbo

Man, man. Tijdens de grootste #wooncrisis in jaren pleit @MargarethBouwme namens @LBLingewaard in de krant voor een (jawel!) bouwstop in Lingewaard. Een bouwstop!?😱

MaartenvandenBo @maartenvandenbo

Hier vat @attjekuiken denk ik in negentig seconden precies samen in welke ellendige situatie we terecht gekomen zijn. Kijktip👇 https://t.co/alWkGOTDIL

MaartenvandenBo @maartenvandenbo

Nog het hele weekend kan iedere inwoner @LingewaardGem reageren op het concept verkiezingsprogramma van de @PvdALingewaard.

Lees het hier en laat je reactie achter: https://t.co/yQ0T25yadt. Wat we ermee doen vertelde ik eerder in @dgbetuwe: https://t.co/GD6G8feOQk