Over mij

"Een land waar je toekomst telt, en niet je afkomst."

Lilianne Ploumen, geboren in Maastricht in 1962, nu inwoner van Amsterdam Nieuw West. “Je bent niet meer, maar zeker niet minder dan een ander” hield mijn moeder me voor. Een goede raad voor de dochter van de melkboer en opgroeit in het standenbewuste Maastricht. Goed je best doen op school was de opdracht die ik van thuis meekreeg – want dat was onze weg naar een goede baan. Ik was het eerste meisje in onze familie dat naar de universiteit ging. Je eigen ervaring kun je niet zomaar op het leven van anderen plakken, maar ik weet wel dat Nederland het land is waarin je die kansen krijgt . Een land waar je toekomst telt en niet je afkomst. En dat is helaas niet meer zo vanzelfsprekend als het was. Ik houd ook van Nederland omdat we verder durven te kijken, over de grenzen heen. Want wat we voor ons zelf wensen dat wensen we ook voor anderen.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

Schandalig.

Op de #DagvandeVerpleging maakt het kabinet bekend dat de zorgbonus gehalveerd wordt. Een klap in het gezicht van al die zorgmedewerkers die hun vakantie hebben moeten afzeggen. Zij verdienen een kabinet dat hen wél waardeert. #dagvandezorg

PloumenLilianne @ploumenlilianne

Bijzondere avond! Trots dat ik dit jaar juryvoorzitter mocht zijn. https://t.co/nnI33Eemzt