Kirsten van den Hul
12Kandidaat Tweede Kamerlid

Kirsten van den Hul

Over mij

Gelijke kansen. Dat is waar Kirsten van den Hul zich binnen en buiten de Tweede Kamer hard voor maakt. Want het mag niet uitmaken wie je bent, van wie je houdt, of wie je ouders zijn, voor de kansen die je krijgt.

Een eerlijke start begint op school. Met een goede leraar voor de klas en bijles, als dat nodig is. Een passend schooladvies. Een fijne stage. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, maar voor veel kinderen en studenten is dat het helaas nog lang niet. Daarom kwam Kirsten met een tienpuntenplan voor gelijke kansen, een leven lang. Zodat je wijk, je achternaam of de portemonnee van je ouders niet langer bepaalt wat je kansen zijn op school. En iedereen de kans krijgt het beste uit zichzelf te halen.

Ook op het gebied van emancipatie is er nog een wereld te winnen voordat iedereen zichtbaar en veilig zichzelf kan zijn. Nog steeds verdienen vrouwen minder dan mannen, nog steeds ben je als LHBTI+-persoon niet overal veilig en nog steeds is thuis voor veel vrouwen de gevaarlijkste plek. Kirsten kan er helaas over meepraten. Haar eigen ervaring met geweld achter de voordeur was de basis voor de initiatiefnota ‘De schaamte voorbij’.

Ook wereldwijd zijn gelijke kansen nog lang geen gegeven. Sterker nog: de kloof tussen de allerrijksten en de allerarmsten neemt alleen maar toe. Daarom zet Kirsten zich in voor een eerlijke wereld. Waarin bedrijven zich aan de regels houden, met oog en respect voor mensenrechten, arbeidsomstandigheden en milieu. Een wereld waarin de meest gemarginaliseerden hun stem kunnen laten horen, ook -juist- als dat in hun land lastig is.

Geboren en getogen in Overijssel zit ‘noaberschap’ in Kirstens genen: omkijken naar elkaar, samen-leven in plaats van langs elkaar heen.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

kirstenvdhul @kirstenvdhul

‘Doing nothing was not an option.’

#Humanity ❤

kirstenvdhul @kirstenvdhul

Ongelofelijk. Grensoverschrijdend gedrag moet bestraft worden, niet het aankaarten ervan. Wat zegt de rechter? Dader onterecht ontslagen want ’30 jaar trouwe dienst’, vrouw die werd lastiggevallen mag met strafontslag want ‘imago politie geschaad’. WTF?!

kirstenvdhul @kirstenvdhul

Such an honor to meet rolemodel @Zarifa_Ghafari, the first female mayor of Afghanistan. “I like to challenge the challenges.”

#StateofEU https://t.co/Z37IlHUNyH

Berichten