Over mij

"Voor een rechtvaardig, veilig en vooral verbonden Nederland. Want alleen samen komen we vooruit."

‘Emancipatie, is dat nou nog wel nodig?’, vragen mensen mij vaak. Ja, zeg ik dan. Want het gaat goed in Nederland, maar nog niet goed genoeg.

De afgelopen eeuw zijn we veel opgeschoten. Dat zie je ook in mijn ‘herstory’: binnen drie generaties ontwikkelden mijn voormoeders en ik ons van boerendochter die haar school niet mocht afmaken tot kandidaat-Kamerlid. Mede dankzij de Partij van de Arbeid, die bleef geloven in mensen zoals wij, door te investeren in sociale woningbouw, in werk, in onderwijs.

Het is díe Partij van de Arbeid waarbij ik me aansloot. Een partij die gelooft in kansen en vooruitgang, voor iedereen. Een inclusieve partij, die niet vanuit angst maar vanuit vertrouwen bouwt aan een betere toekomst. Een partij voor mensen die wat te winnen hebben. En die zijn er nog genoeg.

Daarom wil ik me namens de PvdA de komende vier jaar inzetten voor een eerlijke arbeidsmarkt; voor de emancipatie van het ouderschap; voor toegankelijk, goed en betaalbaar onderwijs; voor duurzame internationale samenwerking en voor een samenleving zonder seksisme, racisme, discriminatie en polarisatie. Kortom: voor een rechtvaardig, veilig en vooral verbonden Nederland. Want alleen samen komen we vooruit.

Alle berichten van Kirsten van den Hul
word lid

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.

Doe mee en word nu lid!

kirstenvdhul @kirstenvdhul

Weer geen akkoord aan de CAO tafel. En een minister die denkt dat we er wel zijn met incidenteel geld. Maar het #lerarentekort is NU. Ons onderwijs verdient beter! #nietincidenteelmaarstructureel https://t.co/44fJ54stmh

kirstenvdhul @kirstenvdhul