Julian Bushoff
13Kandidaat Tweede Kamerlid

Julian Bushoff

Over mij

Julian Bushoff werd 23 jaar geleden geboren in Groningen. Hij groeide op in de Groningse wijk Beijum en later in het Drentse dorpje Roderwolde. Tijdens zijn middelbare schooltijd werkte hij hier in de plaatselijke kroeg. Gedurende zijn studies economie en internationale betrekkingen werkte hij als arbeidscoach voor vluchtelingenwerk en op de warenmarkt als groenteverkoper bij de Groninger Biologische Groentehandel.

Op 21-jarige leeftijd werd Julian een van de jongste fractievoorzitters ooit in de Groningse gemeenteraad. Vanuit hier zet hij zich in voor de meest kwetsbare mensen in de samenleving. Voor de gedupeerden van de gaswinning. Voor een humane opvang van vluchtelingenkinderen. En voor het verbeteren van de (inkomens)positie van mensen in armoede. In de Groningse gemeenteraad heeft Julian bewezen idealen om te kunnen zetten in concrete politieke resultaten. Nu wil Julian dit doen vanuit de Tweede Kamer.

Vanuit de Tweede Kamer wil Julian zich inzetten voor een herwaardering van de publieke sector waar we niet concurreren maar samenwerken, met een overheid die weer naast mensen staat en handelt vanuit vertrouwen. De regie terugpakken bij zaken die te belangrijk zijn om aan de markt over te laten. Of het nu gaat om voldoende betaalbare woningen, betaalbare medicijnen of het aanpakken van de klimaatcrisis. In plaats van ieder voor zich kiezen voor samen sterker. Iedereen heeft namelijk recht op de zekerheid van een fatsoenlijk bestaan en perspectief op een betere toekomst.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

JulianBushoff @julianbushoff

Politieke fracties maken zich zorgen over injecties met naalden in uitgaansleven.

Stappen in #Groningen moet veilig zijn.

Daarom vragen over omvang en suggesties voor concrete acties.

@Pvda050 @VVDGroningen @GLGroningen @CDAGroningen @StadspartijGr

JulianBushoff @julianbushoff

In het mooie Westerkwartier genoten van het Groningse landschap en een heerlijke lunch van @dicksoek bij boerderijborg, de Piloersemaborg. Aanrader! https://t.co/0nE60mYMW2

JulianBushoff @julianbushoff

Maak @5meiGroningen weer gratis en houd dat zo in heel NL.

Eindelijk konden we weer los op een bevrijdingsfestival. Top! Dank aan de organisatie. Toch kan en moet het anders, namelijk gratis toegankelijk voor iedereen.

Vanavond voorstel in #raad050.💪👇