Julian Bushoff
13Kandidaat Tweede Kamerlid

Julian Bushoff

Over mij

Julian Bushoff werd 23 jaar geleden geboren in Groningen. Hij groeide op in de Groningse wijk Beijum en later in het Drentse dorpje Roderwolde. Tijdens zijn middelbare schooltijd werkte hij hier in de plaatselijke kroeg. Gedurende zijn studies economie en internationale betrekkingen werkte hij als arbeidscoach voor vluchtelingenwerk en op de warenmarkt als groenteverkoper bij de Groninger Biologische Groentehandel.

Op 21-jarige leeftijd werd Julian een van de jongste fractievoorzitters ooit in de Groningse gemeenteraad. Vanuit hier zet hij zich in voor de meest kwetsbare mensen in de samenleving. Voor de gedupeerden van de gaswinning. Voor een humane opvang van vluchtelingenkinderen. En voor het verbeteren van de (inkomens)positie van mensen in armoede. In de Groningse gemeenteraad heeft Julian bewezen idealen om te kunnen zetten in concrete politieke resultaten. Nu wil Julian dit doen vanuit de Tweede Kamer.

Vanuit de Tweede Kamer wil Julian zich inzetten voor een herwaardering van de publieke sector waar we niet concurreren maar samenwerken, met een overheid die weer naast mensen staat en handelt vanuit vertrouwen. De regie terugpakken bij zaken die te belangrijk zijn om aan de markt over te laten. Of het nu gaat om voldoende betaalbare woningen, betaalbare medicijnen of het aanpakken van de klimaatcrisis. In plaats van ieder voor zich kiezen voor samen sterker. Iedereen heeft namelijk recht op de zekerheid van een fatsoenlijk bestaan en perspectief op een betere toekomst.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

JulianBushoff @julianbushoff

Volle bak in Grunn bij het @PvdA voorzittersdebat van het Rode Noorden. 8 kandidaten om met de grootste leden partij van Nederland te strijden voor een eerlijke toekomst! Laat je stem horen! #PvdA https://t.co/qE65WWeNp3

JulianBushoff @julianbushoff

De gemaakte fouten zijn vooral pijnlijk en verdrietig voor de achterblijvers in #Afghanistan. Terecht is de 2e #Kamer boos over het falend beleid en het slecht informeren door het kabinet.

Niemand:

Echt helemaal niemand:

Verantwoordelijk minister: lachen🤯😓
#Kaag #Bijleveld https://t.co/54jvpZSeGS

JulianBushoff @julianbushoff

De Tweede Kamer uit terecht zijn boosheid in het #Afghanistandebat over het falende optreden- en onvolledig informeren van de Kamer door het kabinet.

Niemand:

Echt helemaal niemand: