Over mij

Julian Bushoff werd 25 jaar geleden geboren in Groningen. Hij groeide op in de Groningse wijk Beijum en later in het Drentse dorpje Roderwolde. Tijdens zijn middelbare schooltijd werkte hij hier in de plaatselijke kroeg. Gedurende zijn studies economie en internationale betrekkingen werkte hij als arbeidscoach voor vluchtelingenwerk en op de warenmarkt als groenteverkoper bij de Groninger Biologische Groentehandel.

Op 21-jarige leeftijd werd Julian een van de jongste fractievoorzitters ooit in de Groningse gemeenteraad. Vanuit hier zet hij zich in voor de meest kwetsbare mensen in de samenleving. Voor de gedupeerden van de gaswinning. Voor een humane opvang van vluchtelingenkinderen. En voor het verbeteren van de (inkomens)positie van mensen in armoede. In de Groningse gemeenteraad heeft Julian bewezen idealen om te kunnen zetten in concrete politieke resultaten. Nu wil Julian dit doen vanuit de Tweede Kamer.

Vanuit de Tweede Kamer wil Julian zich inzetten voor een herwaardering van de publieke sector waar we niet concurreren maar samenwerken, met een overheid die weer naast mensen staat en handelt vanuit vertrouwen. De regie terugpakken bij zaken die te belangrijk zijn om aan de markt over te laten. Of het nu gaat om voldoende betaalbare woningen, betaalbare medicijnen of het aanpakken van de klimaatcrisis. In plaats van ieder voor zich kiezen voor samen sterker. Iedereen heeft namelijk recht op de zekerheid van een fatsoenlijk bestaan en perspectief op een betere toekomst.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Laat je emailadres achter en blijf op de hoogte

En doorrrršŸ”„šŸ”„

#NEDUSA @OnsOranje https://t.co/CblFtN2WOF

JulianBushoff @julianbushoff

Zorgverzekeraar @SelectiviaZorg selecteert op basis van achtergrond, gender en oriƫntatie.

#Discriminatie

Onacceptabel! Lak aan zorgverzekeringswet en gelijke behandeling in ons solidaire zorgstelsel.

Dit moet nu stoppen. Vragen in de maak.

@PvdA #zorgpremie #zorgverzekering https://t.co/rLTyC6hUgw

JulianBushoff @julianbushoff

Tandarts ziet nu al gevolgen van geldgebrek.

ā€œIn deze crisis maken mensen keuzes die ten koste gaan van luxe. En een tandarts wordt als luxe gezien.ā€

Mondzorg is geen luxe maar een basisbehoefte. Actie nodig! Vragen/suggesties ingediend voor @MinVWS.