Portret van Joris Thijssen

Portefeuille
Economische Zaken
Volg mij op

Het is tijd voor dappere wetten die op een rechtvaardige manier klimaatverandering stoppen en het leven voor ALLE mensen beter maken.

Het is tijd voor dappere wetten die op een rechtvaardige manier klimaatverandering stoppen en het leven voor álle mensen beter maken. Met de samenwerking tussen Groenlinks en Partij van de Arbeid bundelen we de krachten van dé klimaatpartij van Nederland, en de partij van Nederland die vaker grote, sociale veranderingen voor elkaar heeft gekregen. Zo vormen we een links progressief blok en daarmee een grote machtsfactor in het parlement – zodat die dappere wetten er ook echt gaan komen.

Al ruim 25 jaar werkt Joris Thijssen (1974) met hart en ziel aan een balans tussen de aarde en haar 8 miljard bewoners. Hij begon in 1996 als vrijwilliger bij Greenpeace en na talloze campagnes stopte hij er 25 jaar later als directeur om Tweede Kamerlid van de PvdA te worden.

Joris is Cum Laude afgestudeerd in Lucht- en Ruimtevaart Techniek bij Nederlands’ eerste astronaut, Wubbo Ockels. Joris heeft een vriendin en twee kinderen.