Joke de Kock
39Kandidaat Tweede Kamerlid

Joke de Kock

Over mij

Joke wordt gezien als dé kennishouder als het gaat om de aanpak van armoede en schulden. Met 20 jaar ervaring in de schuldenproblematiek weet zij als geen ander hoe zaken die in Den Haag goed geregeld lijken te zijn, in de praktijk totaal anders uitpakken. Of het nu gaat om huisvesting, onderwijs, werk of gezondheidszorg, elk beleidsterrein is verbonden met armoede.

Zij zal in de Tweede Kamer de status quo niet accepteren maar op zoek gaan naar mogelijkheden om situaties van mensen te verbeteren. Bij elk voorstel zal zij kijken naar wat dit betekent voor het dagelijks leven. Zij heeft een luisterend oor voor wat mensen bezighoudt en heeft innovatieve ideeën om situaties te veranderen. Zaken waar zij zich vooral op zal focussen zijn het oplossen van de corona schulden, de aanpak van kinderarmoede, de inrichting van een nieuw fiscaal toeslagenstelsel, verlaging van de zorgpremie en de afschaffing van het eigen risico.

Tevens zal zij bijdragen aan het ruimhartig en snel compenseren van slachtoffers van de toeslagenaffaire en strijden voor een betrouwbare overheid. Joke wil hét verschil maken zodat iedereen écht meedoet en zeker kan zijn van een veilig thuis, betaalbare zorg en voldoende inkomen.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

Veel succes!!! https://t.co/PqJX84i8Zd

JokedeKock @jokedekock

Aanpak armoede hoeft niet op formatie te wachten https://t.co/0YVTr44LBP via @trouw

Minimaal groen links er dan ook bij https://t.co/Vpc9HmxBpj