Geen waardering, wel een trap na.

27 mei 2020 door John Kerstens in Zorg en gezondheid

Je kind is ernstig ziek, maar je wil graag dat ‘t thuis kan opgroeien. Veilig en vertrouwd. Bij papa en mama, met broertjes en zusjes. Daarom regel je alle zorg zelf. In overleg met en hulp van de arts en verpleegkundigen natuurlijk. En een deel van die zorg neem je zelf voor je rekening, nadat je

Bonus? Welke bonus?

27 mei 2020 door John Kerstens

Inmiddels tweeënhalve maand geleden droeg de Tweede Kamer het kabinet op om zorgverleners vanwege hun inzet tijdens (en na) de coronacrisis te belonen met een bonus. Sinds die tijd is het ijzingwekkend stil ‘aan de overkant’. Te druk met het regelen van voldoende én veilige mondkapjes en andere beschermingsmiddelen zeker… Daarom heb ik er via

Mondkapjes-soap

19 mei 2020 door John Kerstens in Zorg en gezondheid

Uit een nieuw onderzoek van de FNV bleek vanochtend dat veel zorgverleners tot op de dag van vandaag nog vaak onvoldoende beschermd hun werk doen. Moeten doen.  Nadat de Tweede Kamer daar diverse keren op had aangedrongen, meldde het kabinet een tijdje geleden met de nodige tamtam dat zorgverleners zélf het beste kunnen bepalen wanneer

Het Wilde Westen, of beter: het Wilde Oosten.

17 april 2020 door John Kerstens in Zorg en gezondheid

Vanochtend opende BNR met het bericht dat niet China, maar Nederland zelf in de fout ging toen vorige maand maar liefst een zending van 600.000 mondkapjes moest worden afgekeurd. Het ministerie was vergeten te checken of het bedrijf waarmee men zaken deed wel gecertificeerd was. En testte de bestelde mondkapjes bovendien niet. In de uitzending

Compensatie voor zieke zorgverleners een feit!

16 april 2020 door John Kerstens in Zorg en gezondheid

Vorige week pleitte de PvdA voor een compensatiefonds voor zorgverleners die zèlf corona krijgen en daardoor (gezondheids- en/of financiële) schade lijden. Zij strijden voor ons in de frontlinie en wij moeten onze verantwoordelijkheid nemen als hen iets overkomt. Zo simpel is dat. Gisteravond meldde het kabinet dat ze naar aanleiding van dat pleidooi bereid is

Helden aan mijn bed.

15 april 2020 door John Kerstens