Over mij

‘Kamerlid Kerstens komt op voor gewone mensen’ schreef de NOS pas. En zo is het. Het verschil maken voor mensen die het allemaal niet cadeau krijgen, die niet de hoogste opleiding of het hoogste inkomen hebben. Die hun best doen, maar af en toe ook een steuntje in de rug nodig hebben. Zich soms zorgen maken, en willen dat die zorgen serieus worden genomen. Dat is waar ik ’t voor doe. Nu (en hopelijk straks) in de Tweede Kamer, hiervoor bij de FNV.

En met resultaat: zaken waarover ik voordat ik naar Den Haag kwam een roepende in de woestijn was, staan er nu op de agenda. Worden vertaald in wetten en in acties. Een fatsoenlijkere arbeidsmarkt voorop. Waarop mensen niet worden gezien als kostenpost, maar als het grootste kapitaal van een bedrijf. Waarop mensen die elkaars collega zijn niet tegen elkaar worden uitgespeeld, maar samen werken aan de toekomst. Hun toekomst, en die van onze samenleving.

Kijk hier, op Twitter of op Facebook hoe ik daarvoor, en voor andere zaken, knok. Of nodig me gewoon een keer uit!

Portefeuilles

Onderkant arbeidsmarkt, Handhaving SZW Internationale arbeid

Alle berichten van John Kerstens

Een nieuwe lijsttrekker. https://t.co/2aj8RXrliF

JohnKerstens @johnkerstens

Een dagje Friesland vandaag. Over ‘het Pact van Joure’ en kansen voor de sociale werkvoorziening. Werk maken van de Participatiewet. #PvdA

JohnKerstens @johnkerstens

Motie met @yasemincegerek om extra in te zetten op kansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aangenomen. #PvdA

spreker aanvragen

PvdA politicus uitnodigen?

Onze politici komen graag langs. Voor een goede afhandeling is het van belang dat we de aanvraag minimaal drie weken voor aanvang van de bijeenkomst ontvangen hebben.

Spreker aanvragen