Jerzy Soetekouw
36Kandidaat Tweede Kamerlid

Jerzy Soetekouw

Over mij

Oud-wethouder van Almere Jerzy Soetekouw (1988) is een bevlogen, betrokken en zeer benaderbare PvdA-er. Hij is vader van twee zoons (2012 & 2016). Deze geboren Amsterdammer noemt zichzelf kind van Almere.

In het dagelijks leven is Jerzy momenteel directeur-bestuurder bij de VMCA, een Almeerse welzijnsorganisatie. In het verleden was hij onder meer actief als consultant bij Lysias Advies en werkte hij voor het Ministerie van Economische Zaken. Zijn motto is dat niets zo zonde is als de verspilling van talent.

Daarom zet Jerzy zich overal in voor gelijke kansen aan de start. Het doet er nog altijd te veel toe in welk nest je bent geboren. Hij zet zich politiek en maatschappelijk dan ook voornamelijk in voor de meest kwetsbare mensen. Hij vindt het onrechtvaardig dat 1 op de 6 Almeerse kinderen opgroeit in armoede en hij is van mening dat jonge schuldenaren recht hebben op een nieuwe kans. Het is voor hem onacceptabel dat afkomst en huidskleur in het Nederland van vandaag invloed heeft op kansen. In zijn strijd voor inclusie is Jerzy onder meer als voorzitter betrokken bij de Stichting Diversiteit & Inclusie en was hij een van de initiators van de Almeerse #BLM-manifestatie.

Jerzy werd in 2014 politiek actief, toen hij namens de PvdA zitting nam als gemeenteraadslid en fractievoorzitter. Bij de verkiezingen van 2018 behaalde de PvdA Almere met hem als lijsttrekker een mooie verkiezingsoverwinning, waarna hij in de nieuwe coalitie als wethouder werd geïnstalleerd.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

JerzySoetekouw @jerzysoetekouw

Ik herken mijn land niet meer. En dan heb ik het niet over de spelers. Het gemak waarmee zulke stellingen worden verspreid en de stuitende reacties die daarop volgen. Om rillingen van te krijgen… https://t.co/7EVFZTXSkU

JerzySoetekouw @jerzysoetekouw

Mijn stemoproep tijdens het @EOnl Verkiezingsdebat: internationale kerken & de politiek! Stem vandaag 17 maart Jerzy Soetekouw, kandidaat #036, @PvdA #kleurdekamer https://t.co/Wgt3jEyIDx