Jeroen Dijsselbloem

Minister van Financiën

Samen vooruit

Over mij

"De afgelopen jaren heeft de PvdA het voortouw genomen om Nederland uit de crisis te halen."

Van 2000 tot 2012 was ik lid van de Tweede Kamer namens de Partij van de Arbeid. Sinds 2012 ben ik Minister van Financiën en vanaf 2013 voorzitter van de Eurogroep. En ik heb mij opnieuw verkiesbaar gesteld voor de PvdA-lijst voor de Tweede Kamer. De afgelopen jaren heeft de PvdA het voortouw genomen om Nederland uit de crisis te halen.

We staan nu voor een nieuwe periode waarin we vanuit een gezonde begroting kunnen investeren in verdere versterking van onze economie. Waarin we nieuwe kansengelijkheid kunnen creëren, onder meer in het onderwijs.

Waarin de arbeidsmarkt weer één wordt gemaakt. Voor een periode waarin alle Nederlanders schouder aan schouder extremisme en onverdraagzaamheid moeten terugdringen. En de PvdA, als brede sociaal-democratische volkspartij, heeft hierin opnieuw een grote rol te spelen.

Portefeuilles

Onze resultaten

De Nederlandse economie groeit in 2017 sterk, de koopkracht stijgt en het aantal banen neemt toe. Zelden nam de werkloosheid zo sterk af als in dit jaar. Er zijn nu meer dan tien miljoen banen en zelfs de ouderenwerkloosheid daalt. We zijn er nog niet, maar we zijn wel op de goede weg.

Goed werk

Vast werk is geen luxe maar een recht. Het biedt inkomen, respect en waardering. De lonen voor werknemers gaan omhoog.

#Eurogroup press conference now. Watch it LIVE: https://t.co/OD7aCJ0R9E

Visiting #BadenBaden for the #G20finance https://t.co/bllJrVI6LQ

J_Dijsselbloem @j_dijsselbloem

A very disappointing result for my PvdA. But the vast majority of voters rejected the extreme populists. Which gives hope for the future.

Berichten