Jeroen Dijsselbloem

Minister van Financiën

Samen vooruit

Over mij

"De afgelopen jaren heeft de PvdA het voortouw genomen om Nederland uit de crisis te halen."

Van 2000 tot 2012 was ik lid van de Tweede Kamer namens de Partij van de Arbeid. Sinds 2012 ben ik Minister van Financiën en vanaf 2013 voorzitter van de Eurogroep. En ik heb mij opnieuw verkiesbaar gesteld voor de PvdA-lijst voor de Tweede Kamer. De afgelopen jaren heeft de PvdA het voortouw genomen om Nederland uit de crisis te halen.

We staan nu voor een nieuwe periode waarin we vanuit een gezonde begroting kunnen investeren in verdere versterking van onze economie. Waarin we nieuwe kansengelijkheid kunnen creëren, onder meer in het onderwijs.

Waarin de arbeidsmarkt weer één wordt gemaakt. Voor een periode waarin alle Nederlanders schouder aan schouder extremisme en onverdraagzaamheid moeten terugdringen. En de PvdA, als brede sociaal-democratische volkspartij, heeft hierin opnieuw een grote rol te spelen.

Portefeuilles

Sluit je aan

Blijf niet aan de zijlijn staan. Laten we samen een Nederland bouwen waar iedereen trots op kan zijn.

Ik doe mee

Sluit je aan!