Over mij

Van 2000 tot 2012 was ik lid van de Tweede Kamer namens de Partij van de Arbeid. Sinds 2012 ben ik Minister van Financiën en vanaf 2013 voorzitter van de Eurogroep. En ik heb mij opnieuw verkiesbaar gesteld voor de PvdA-lijst voor de Tweede Kamer. De afgelopen jaren heeft de PvdA het voortouw genomen om Nederland uit de crisis te halen.

We staan nu voor een nieuwe periode waarin we vanuit een gezonde begroting kunnen investeren in verdere versterking van onze economie. Waarin we nieuwe kansengelijkheid kunnen creëren, onder meer in het onderwijs.

Waarin de arbeidsmarkt weer één wordt gemaakt. En een periode waarin alle Nederlanders schouder aan schouder extremisme en onverdraagzaamheid moeten terugdringen. En de PvdA, als brede sociaal-democratische volkspartij, heeft hierin opnieuw een grote rol te spelen.

Alle berichten van Jeroen Dijsselbloem

Onze resultaten

De Nederlandse economie groeit in 2017 sterk, de koopkracht stijgt en het aantal banen neemt toe. Zelden nam de werkloosheid zo sterk af als in dit jaar. Er zijn nu meer dan tien miljoen banen en zelfs de ouderenwerkloosheid daalt. We zijn er nog niet, maar we zijn wel op de goede weg.

word lid

Word lid van de PvdA!

Samen kunnen we onze idealen waarmaken.

Doe mee en word nu lid!

J_Dijsselbloem @j_dijsselbloem

Good news on #Greece: staff level agreement has been reached. We called on the Greek authorities to implement agreed prior actions for third review as a matter of urgency #eurogroup

J_Dijsselbloem @j_dijsselbloem