Jasper Kuntzelaers
22Kandidaat Tweede Kamerlid

Jasper Kuntzelaers

Over mij

Jasper Kuntzelaers is 35 jaar en woont in Venlo. Hij is sinds 2012 lid van de Limburgse Provinciale Staten en is sinds 2015 de fractievoorzitter van de PvdA. Als geboren en getogen Limburger groeide hij op in Tegelen, tussen kleine industrie, kloosters en landbouwgebieden. Naar goed katholiek gebruik met veel ooms en tantes (26), neefjes en nichtjes (meer dan 40) en uiteraard de buren. Iedere week bij elkaar op visite voor de verjaardag/communie/bruiloft. Een hechte omgeving van mensen die weten wat hard werken is. Een familie van fabrieksarbeiders in de kartonfabriek, stukadoors en timmermannen. Een wereld van hard werken, verenigingsleven en veel vlaai, bier en Vastelaovend (Carnaval).

De Limburgse cultuur zit in zijn bloed. Wonen aan de grens met Duitsland, zorgt ook meteen voor een internationaal perspectief. De voordelen van open grenzen zijn hier duidelijk merkbaar. Het kooptoerisme is een permanente bron van inkomsten. Juist nu, in coronatijden, ervaart Limburg hoe verweven de Duitse en Nederlandse economie zijn.

Maar aan de grens ervaar je ook de nadelen. De grote logistieke en Agro-food bedrijven draaien grotendeels op arbeidsmigranten. De huisvesting, arbeidsomstandigheden en uitbuiting zijn duidelijk zichtbaar. De leefbaarheid staat in veel dorpen en wijken onder druk. Allemaal onderwerpen waar Jasper in Provinciale Staten mee aan de slag is.

Naast het werk in Provinciale Staten werkt Jasper voor de gemeente Venlo. Daar is hij communicatieadviseur en houdt hij zich hoofdzakelijk bezig met veiligheid, financiën en ruimtelijke ordening.

In zijn vrije tijd kookt hij graag met/voor vrienden en familie. Die warmte en gezelligheid zorgt voor balans naast politiek en werk. Maar rust is altijd maar tijdelijk, want zodra de Vastelaovend in aantocht is, dan wordt er plezier gemaakt met Carnavalsvereniging de Boekaniers. Samen een mooi, uitbundig en gezellig feest beleven. Dat is een traditie die hij graag in ere houdt.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

JKuntzelaers @jkuntzelaers

Felicitaties aan de @PvdA in #Purmerend. Van 3 naar 5 zetels. Een puike prestatie van @ThijsKroese ! Hopelijk volgen veel afdelingen dit voorbeeld bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. 🌹

JKuntzelaers @jkuntzelaers

De ⁦@PvdA⁩ in de Tweede Kamer wil zeker 50 miljoen extra voor herstel schade watersnood in #Limburg !

Terecht! En het kabinet moet ook voortmaken om het geld dat klaarstaat in Brussel zo snel mogelijk naar de getroffen Limburgers te krijgen. https://t.co/A1U6PScXKN