Janny Vlietstra
Oud-politicus

Janny Vlietstra

Toegang tot de rechterlijke macht ernstig onder druk

19 februari 2019 door Janny Vlietstra in Veiligheid

Door een structureel tekort van 50 miljoen euro staat de toegang tot de rechterlijke macht ernstig onder druk. Een blog van Eerste Kamerlid Janny Vlietstra.

Zorgen over de staat van de Rechtsstaat

22 mei 2018 door Janny Vlietstra

Hoewel we leven in één van de meest stabiele rechtsstaten ter wereld, zijn er toch belangrijke zorgen dat de rechtspraak tegen haar grenzen aanloopt en dat de toegang tot het recht en de rechter fors onder druk staat.

Hulde voor Veteranenwet

19 december 2011 door Janny Vlietstra in Defensie

De PvdA-fractie in de Eerste Kamer heeft van harte ingestemd met het wetsvoorstel Veteranenwet. Het is heel bijzonder dat alle in de Tweede Kamer vertegenwoordigde partijen gezamenlijk een initiatiefwetsvoorstel hebben ontwikkeld en ingediend, onder aanvoering van Angelien Eijsink. Aan veteranenzorg is in de loop der jaren het nodige ontwikkeld. Keer op keer is echter gebleken dat het huidige beleid onvoldoende proactief is, een versnipperd werkveld kent en dat veteranen vaak het gevoel hebben van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Dit wetsvoorstel wil die versnippering opheffen en de toegang tot zorg eenvoudig en duidelijk maken.