Over mij

Mijn lidmaatschap gaat terug naar medio jaren ’90, toen ik actief werd bij ‘Niet Nix’ en op het partijbureau werkte. Na  15 jaar ondernemerschap (2 internet start-ups en een investeringsfonds in fragiele staten, samen met o.a. de World Bank) mag ik de PvdA nu sinds 2012 vertegenwoordigen in de Tweede Kamer.

De afgelopen jaren hebben we vooral gewerkt om de veranderingen te realiseren die nodig zijn om klimaatverandering tegen te gaan: we sloten 5 van de 10 Nederlandse kolencentrales, halveerden de winning van Gronings aardgas, verdubbelden het aantal zonnepanelen en we bouwen nu het grootste offshore windmolenpark ter wereld op de Noordzee. Dat is allemaal dankzij de regeringsdeelname van de PvdA.

Toch is het niet genoeg. Ons verkeer moet naar nul-emissies en dat kan ook nu nieuwe technologie steeds goedkoper wordt. Ook moeten we overschakelen op groengas. Dat levert allemaal nieuwe banen op, nu al 15.000 per jaar.

Duurzame banen voor een betere wereld. Daarom voel ik mij nog steeds een rode ondernemer met een groen hart, ook in de Tweede Kamer.

Portefeuilles

Innovatie, Energie en Klimaat

Alle berichten van Jan Vos
spreker aanvragen

PvdA politicus uitnodigen?

Onze politici komen graag langs. Voor een goede afhandeling is het van belang dat we de aanvraag minimaal drie weken voor aanvang van de bijeenkomst ontvangen hebben.

Spreker aanvragen

janvos_pvda @janvos_pvda

Volgende regering mag besluiten over sluiting kolencentrales https://t.co/M4YSGQH6Xb via @volkskrant

janvos_pvda @janvos_pvda