Inge Oosting
21Kandidaat Tweede Kamerlid

Inge Oosting

Over mij

Inge Oosting (1973) is een geboren Drent: nuchter, direct, eerlijk en trouw. Inge is niet van opsmuk en onrechtvaardigheid. Daar kan ze niet tegen. Haar hele leven al springt ze voor anderen in de bres als de situatie daarom vraagt.

Die houding maakt Inge bekend en bemind. Veel mensen weten haar te vinden. Ze komt op voor belangen, doorziet problemen snel en is doelgericht in het zoeken naar oplossingen. Het maakt Inge niet uit wie er aan de poort rammelt: vrouwengroepen, schoolbesturen, voetbalverenigingen; allemaal kunnen ze bij Inge terecht. Ze luistert eerst naar het verhaal en hoort vaak meer dan er wordt gezegd. Strijdbaar, daadkrachtig en gedreven gaat Inge aan het werk en als ze beet heeft, laat ze niet zomaar los.

Illustratief in dat verband is haar optreden geweest tijdens de recente bestuurscrisis in Hoogeveen. De val van het College leidde direct tot de aanstelling van een zakencollege. Vanuit de oppositie wist Inge met een stevige en consequente inbreng veel respect af te dwingen bij direct betrokkenen. Een grote kwaliteit hierbij is dat Inge door haar werkwijze bij vriend en vijand respect weet af te dwingen. En die krijgen er respect voor terug.

Inge werkt in het bedrijfsleven waar ze zich inzet voor eerlijk werk en gelijke beloning. Integratievraagstukken die voorliggen gaat ze hierbij niet uit de weg. Omgekeerd weet Inge haar expertise vanuit het bedrijfsleven weer in te brengen in de politiek, met vaak verrassende invalshoeken als gevolg.

De PvdA is altijd een thuishaven voor Inge geweest en in 2010 werd ze raadslid. Vier jaar later nam ze het fractievoorzitterschap op zich. Als raadslid heeft ze een groot netwerk opgebouwd en is ze een bekende Hoogeveense geworden.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

ingeoosting1 @ingeoosting1

Het zogenaamde liberale cabaret van #Kaag en #Rutte is gespeeld @PvdA #voorzittersdebat

ingeoosting1 @ingeoosting1

#verkennersdebat Dus…eerst wou Rutte @VVD het er maar niet over hebben en nu vindt hij het niet nodig alle stukken openbaar te maken. Wat een valse start @PvdA