Gemengde wijken

6 september 2019 door Henk Nijboer in Wijken

Nederland kent een traditie van diverse wijken. Het is één van de krachten van ons prachtige land. Je wilt zeker zijn van een fijne en betaalbare woning, in een prettige wijk waar het plezierig wonen is. Banlieus komen hier (nog) niet voor. Steden zijn, zeker internationaal bezien, redelijk gemengd.  Rijkenenclaves, ‘Gated communities’ zoals in de

Grijp in bij bizarre huurstijgingen

2 juli 2019 door Henk Nijboer

Het is woningnood in Nederland: we komen maar liefst een miljoen woningen tekort. Als gevolg stijgen de huren tot recordhoogtes, omdat beleggers misbruik kunnen maken van kwetsbare mensen die geen kant op kunnen. Mensen die al jaren in hun buurt wonen, worden geconfronteerd met prijsstijgingen van tientallen procenten. In Berlijn grijpt de overheid in. Met

Ook middeninkomens hebben recht op wonen

23 mei 2019 door Agnes Jongerius, Henk Nijboer

De inkomensgrens voor sociale huur, nu 38.000 euro, moet flink omhoog, vinden Agnes Jongerius en Henk Nijboer (PvdA). ‘Minister Ollongren zegt dat het vanwege EU-regels niet kan, maar dat klopt niet.’

Thijs Wöltgenslezing: Sociaal en sterk met het Rijnlands model

10 mei 2019 door Henk Nijboer

Tijdens de lezing sprak ik aan de hand van het werk van Wöltgens over de toekomst van ons sociaal economische stelsel.

Mensen boven techreuzen

25 april 2019 door Lodewijk Asscher, Paul Tang, Henk Nijboer

We moeten er zeker van kunnen zijn dat iedereen een eerlijke bijdrage levert aan de maatschappij. Zodat onze mensen in de zorg, het onderwijs en de politie een goed loon ontvangen.

Parlementaire enquête gaswinning belangrijk voor Groningen

6 maart 2019 door Henk Nijboer

Groningers hebben het recht om precies te weten wat er in het verleden is gebeurd en wie waarvoor verantwoordelijk was. Een parlementaire enquête zorgt voor deze duidelijkheid.