Habtamu de Hoop
9Kandidaat Tweede Kamerlid

Habtamu de Hoop

Over mij

Habtamu de Hoop (1998) is geboren in Addis Abeba in Ethiopië, maar een Fries in hart en nieren. Van jongs af aan is hij maatschappelijk betrokken. Van debatwedstrijden tot speeches over de vluchtelingenstroom, Habtamu is niet bang om zich uit te spreken. Zo sprak hij afgelopen zomer in Leeuwarden nog bij de Black Lives Matters demonstraties.

Sinds november 2017 is hij het jongste raadslid van de gemeente Súdwest-Fryslân. Daarnaast was Habtamu presentator van het jeugdprogramma NTR Het Klokhuis. Dit maakt dat hij als geen ander in staat is om ingewikkelde materie, simpel uit te leggen aan de mensen die hij wil vertegenwoordigen. Als raadslid zag hij dat we steeds minder zekerheden hebben en zag hij van dichtbij dat vooral zijn eigen generatie de afgelopen jaren keihard werd geraakt. Een betaalbare woning, een vast contract of een goeie leraar voor de klas. Het is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend. Het is tegenwoordig zelfs niet meer vanzelfsprekend dat jongeren het beter krijgen dan hun ouders het hebben gehad.

Juist in deze tijd ziet Habtamu de PvdA als het antwoord om mensen weer perspectief te bieden. Perspectief om te kunnen dromen. Want als je ’s nachts wakker ligt omdat je niet weet of je morgen je baan nog hebt, waar kun je dan nog van dromen? Habtamu vindt dat we mensen die een zetje nodig hebben bestaanszekerheid moeten bieden. Dat stukje perspectief waardoor ze van hun droom werkelijkheid kunnen maken.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

HabtamudeHoop @habtamudehoop

20:00 op ClubHouse in gesprek met twee van onze toppers ⁦@mirthebiemans⁩ en ⁦@IVrolijks⁩ over de wooncrisis. De ⁦@PvdA⁩ heeft er in ieder geval een plan voor! Meepraten? Dat kan👇🏻 https://t.co/xDex6CrF01

HabtamudeHoop @habtamudehoop

Wij willen dat alle kinderen in aanraking komen met kunst, cultuur en sport. Gemeenten en scholen krijgen wat ons betreft dan ook meer geld voor armoedebestrijding onder kinderen🌹 @PvdA @ChristaOosterb https://t.co/IHxlmcYxtf

HabtamudeHoop @habtamudehoop

Creatieve oplossing van @heindehaan en @Gemeente_Lwd om Huisjesmelkers aan te pakken.

Toch zou het niet zo ingewikkeld moeten zijn! Daarom wil de @PvdA naast de BernhardTax een woonplicht of een opkoopbeschermhing mogelijk maken voor gemeenten. https://t.co/yUjgX7PSsd