Over mij

Habtamu de Hoop (1998) is geboren in Addis Abeba in Ethiopië, maar een Fries in hart en nieren. Van jongs af aan is hij maatschappelijk betrokken. Van debatwedstrijden tot speeches over de vluchtelingenstroom, Habtamu is niet bang om zich uit te spreken. Zo sprak hij afgelopen zomer in Leeuwarden nog bij de Black Lives Matters demonstraties.

Sinds november 2017 is hij het jongste raadslid van de gemeente Súdwest-Fryslân. Daarnaast was Habtamu presentator van het jeugdprogramma NTR Het Klokhuis. Dit maakt dat hij als geen ander in staat is om ingewikkelde materie, simpel uit te leggen aan de mensen die hij wil vertegenwoordigen. Als raadslid zag hij dat we steeds minder zekerheden hebben en zag hij van dichtbij dat vooral zijn eigen generatie de afgelopen jaren keihard werd geraakt. Een betaalbare woning, een vast contract of een goeie leraar voor de klas. Het is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend. Het is tegenwoordig zelfs niet meer vanzelfsprekend dat jongeren het beter krijgen dan hun ouders het hebben gehad.

Juist in deze tijd ziet Habtamu de PvdA als het antwoord om mensen weer perspectief te bieden. Perspectief om te kunnen dromen. Want als je ’s nachts wakker ligt omdat je niet weet of je morgen je baan nog hebt, waar kun je dan nog van dromen? Habtamu vindt dat we mensen die een zetje nodig hebben bestaanszekerheid moeten bieden. Dat stukje perspectief waardoor ze van hun droom werkelijkheid kunnen maken.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

Daar gaan we! #Prinsjesdag2021 https://t.co/LaDNsqiMHv

HabtamudeHoop @habtamudehoop

Namens de PvdA aanwezig bij de protestactie van vakbonden en jongerenpartijen voor het afschaffen van het leenstelsel. #overhethoofdgezien https://t.co/xlQzOpp8D5

HabtamudeHoop @habtamudehoop

PvdA, CDA en GL organiseren een rondetafelgesprek in de kamer naar aanleiding van de overstromingen. Belangrijk om in gesprek te gaan met gedupeerden over de afhandeling van schade.

Kamerleden willen aan tafel met gedupeerden watersnood Limbu… – https://t.co/7VjeeyaIYM

Berichten