Over mij

‘Ik ga dwars door muren heen’ zei Gijs van Dijk (1980) bij zijn aantreden in de Kamer. Niet voor zichzelf maar voor mensen die het hard nodig hebben. Voor de schoonmaker die voor een minimumloon werkt en toch niet kan rondkomen. Voor de zelfstandig ondernemer in de bouw die zonder bescherming zwaar werk doet. Voor de alleenstaande moeder of vader die met alleen een uitkering steeds verder in de problemen komt. Voor iedereen die zorg en werk moeilijk kan combineren. Voor de gepensioneerde die zich zorgen maakt over het pensioen. Voor al deze mensen zet Gijs zich iedere dag in. Voor meer bescherming en zekerheid. Zodat iedereen een mooi en vrolijk leven kan leiden.

Gijs komt uit de vakbeweging. Hij heeft zich jaren ingezet voor de leraren in het onderwijs. En als vice-voorzitter van de FNV heeft hij een aantal jaren gestreden en effectief onderhandeld voor fatsoenlijk werk voor een eerlijk loon en goede pensioenafspraken.

Gijs woont samen met zijn zoon op Texel. Naast zijn werk voor sociale zaken zet hij zich in voor een mooi, groen en duurzaam Waddengebied. Hij vindt bovendien dat de regio te vaak wordt vergeten en maakt sinds zijn aantreden in de Kamer werk van meer mobiliteit en investeringen buiten de randstad.
Met zijn directe stijl en wars van hiërarchie ging hij de afgelopen jaren inderdaad ‘dwars door muren heen.’ Samen met de mensen voor wie hij het doet, strijdend voor bestaanszekerheid en vaste grond voor iedereen in Nederland.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

dijkvangijs @dijkvangijs

Aanvullende Kamervragen over ook extra steun voor toeleveranciers van festivals en evenementen. Meer dan een jaar geen inkomen, wel kosten👇 https://t.co/pHK0l91qzW

dijkvangijs @dijkvangijs

‘Haal de armoede weg en creëer voor heel veel kinderen een veiligere thuissituatie’. Mooie column van @looovetinkebell in het #Parool over de jeugdzorg en onze wet om kinderen niet meer in armoede te laten opgroeien. https://t.co/drESlgUm9w