Gelijke behandeling moet de boventoon voeren

8 juni 2021 door Esther-Mirjam Sent in Onderwijs

Vandaag debatteert de Eerste Kamer over burgerschap in het onderwijs. Volgens de PvdA moet de kwaliteit van het burgerschapsonderwijs een essentieel criterium worden in de beoordeling van scholen. Op school doe je niet enkel kennis op, maar ontwikkel je jezelf. Daar leer je je eigen identiteit kennen, ontdek je jezelf in relatie tot anderen en

Eén opvatting over Nederland

17 november 2020 door Esther-Mirjam Sent

Zet twee economen bij elkaar en je hebt twee opvattingen. Behalve, zei Winston Churchill ooit, als een van die economen John Maynard Keynes is. Dan heb je met twee economen drie opvattingen. Toch wist juist John Maynard Keynes de toenmalige minister van Financiën, Winston Churchill, ervan te overtuigen de gouden standaard te verlaten. En diezelfde

Fors investeren in onderwijs

6 oktober 2020 door Esther-Mirjam Sent

Op school wordt het fundament gelegd voor de rest van je leven. Iedereen kent wel een voorbeeld van een leraar die je inspireerde of die je de kans gaf je te ontwikkelen. Maar we zien dat het met het onderwijs in Nederland niet de goede kant op gaat. De afgelopen jaren is het lerarentekort gegroeid

Felle kritiek in Eerste Kamer op nieuwe wet arbeidsmarkt

29 mei 2019 door Esther-Mirjam Sent

Deze week debatteerde de Eerste Kamer over de Wet Arbeidsmarkt in Balans. Hoewel de titel anders suggereert, brengt deze wet de arbeidsmarkt verder uit balans. Fractievoorzitter Esther-Mirjam Sent stelde veel kritische vragen en liet ook het sociaaldemocratische alternatief zien. Op dinsdag 28 mei wordt er gestemd en gaan wij proberen deze wet tegen te houden.

Rutte 3 blijft multinationals boven mensen stellen

11 december 2018 door Esther-Mirjam Sent

Dit kabinet maakt keuzes die op veel punten onrechtvaardig zijn, omdat de multinationals worden ontzien en de laagste inkomens er het minst op vooruitgaan.

Het eenzame verjaardagsfeestje van het kabinet Rutte III

30 oktober 2018 door Esther-Mirjam Sent

Vandaag worden de Algemene Politieke Beschouwingen gehouden in de Eerste Kamer. We maken de balans op na één jaar Rutte III. De PvdA ziet mooie economische cijfers, maar die verhullen dat veel mensen niet profiteren van die groei.

Algemene Financiële Begrotingen 2017 in de Eerste Kamer

12 december 2017 door Esther-Mirjam Sent

Op dinsdag 12 december debatteerde de Eerste Kamer over de Algemene Financiële Begrotingen. Bekijk hier de inbreng van PvdA-senatoren André Postema en Esther-Mirjam Sent terug.