Duco Hoogland

Duco Hoogland

Stimuleer elektrisch rijden

7 december 2016 door Duco Hoogland in Verkeer

Elektrische auto’s hebben de toekomst. Met onze tien voorstellen maken we elektrisch rijden veel aantrekkelijker. Zo zorgen we voor een schone toekomst voor iedereen.

Voor iedereen plek in het fietsenrek

1 november 2016 door Duco Hoogland in Openbaar vervoer

Goed openbaar vervoer begint en eindigt bij een fietsenstalling waar je een fiets kwijt kunt. Ik ben daarom blij dat het kabinet hier tot 2020 40 miljoen euro voor uittrekt.

Blij met terugdraaien privatisering ProRail

17 oktober 2016 door Duco Hoogland in Openbaar vervoer

Het kabinet heeft de privatisering van ProRail teruggedraaid en de spoorbeheerder weer onder het ministerie van I&M laat vallen. Op die manier kan het publieke belang en het belang van de reizigers weer centraal staan, en niet de belangen van de BV ProRail.

Einde aan verborgen kosten voor vakantieauto

27 juli 2016 door Duco Hoogland in Consumenten

Iedereen kent het wel: volgens de website is de huurauto lekker goedkoop, maar als je doorklikt komen er allemaal verborgen kosten bij. Of je komt aan op je vakantiebestemming en dan moet je ineens een extra verzekering afsluiten. Of kan je de creditcard de hele vakantie niet meer gebruiken omdat de borg voor de huurauto zo hoog is. En als je dan ergens verhaal wil halen schuiven de grote bedrijven de schuld af op hun lokale franchisenemer. Dat moet anders. Daarom presenteer ik vandaag samen met Europarlementariër Anges Jongerius een actieplan.

Maak opvoeren van scooters strafbaar

21 april 2016 door Duco Hoogland in Verkeer

Opgevoerde scooters zijn gevaarlijk en rijden veel harder dan de toegestane 25 km per uur. Dat zorgt voor onveilige situaties op het fietspad. Het is levensgevaarlijk als kinderen naar school fietsen en een scooter met 50 km per uur langs komt razen. Uit onderzoek dat wij de afgelopen tijd hebben gedaan blijkt dat drie op de vier scooterdealers bereid zijn een scooter illegaal op te voeren. Ik wil daarom dat het opvoeren van scooters strafbaar wordt en dat dit door middel van lokscooters wordt gecontroleerd.

Hardere aanpak en betere preventie geweld tegen NS-personeel

28 januari 2016 door Duco Hoogland in Openbaar vervoer

Agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak, zoals treinpersoneel, is onacceptabel en moet stoppen. Iedereen moet veilig kunnen werken in Nederland. Geweld tegen personeel van de NS staat niet op zichzelf. Ook buschauffeurs, ambulancebroeders, politieagenten en andere dienstverleners hebben er –soms dagelijks– mee te maken. Allemaal mensen die dag in dag uit onmisbaar werk verzetten voor onze samenleving. Door betere preventie en harder optreden, moeten we het geweld de kop in drukken.