Over mij

Barbara Kathmann (1978) is zoals Rotterdam, de stad die haar lief is. Nuchter, optimistisch en van het niet lullen maar poetsen. Is er een uitdaging? Dan zet je samen de schouders eronder. Met de nadruk op sámen, want treffender dan, zoals de overleden dichter en Rotterdamse nachtburgemeester schreef: ‘De omgeving van de mens is de medemens’, krijgt ze het zelf niet gezegd. Dat betekent dus dat je het met elkaar moet zien te rooien, er met elkaar uit moet zien te komen en vooral naar elkaar om moet zien.

Na zeven jaar in de lokale politiek, Barbara was raadslid, fractievoorzitter en wethouder in Rotterdam, wil ze de stap naar Den Haag maken. De coronacrisis heeft pijnlijk blootgelegd dat het huidige systeem op is. De mensen die we het hardst nodig hebben als samenleving worden matig beloond of, net als onze planeet, uitgebuit. Het roer moet om en het moment daarvoor is nu. De verandering is voelbaar: overal staan jong en oud op tegen discriminatie, voor betaalbare huizen, een fatsoenlijk salaris en voor een duurzame samenleving.

Barbara’s hart ligt bij economische vernieuwing, want niet langer het snelle geld, maar mens en de wereld moeten centraal staan. Haar grote drijfveer zijn haar drie jongens. Kathmann is 42 en getrouwd. Samen met haar man richtte ze Stichting Jarige Job op, die verjaardagen mogelijk maakt voor kinderen in armoede. Daarmee werd ook kinderarmoede in zijn algemeen op de kaart gezet. Ook was Kathmann directeur van de Giovanni van Bronckhorst Foundation (GvBF). Met onderwijs, sport en coaching leert de GvBF hoe kinderen de beste versie van zichzelf kunnen worden.

Samen kunnen we onze idealen waarmaken. Doe mee!

Word nu lid

Word vrijwilliger in een kandidatenteam!

Begeleid onze kandidaat-Kamerleden en ga voorop in hun campagne.

When in France……….#TourDeFrance #Tour2022 🇫🇷 https://t.co/LAin7Tehkf

BarbaraKathmann @barbarakathmann

Als je de tour zit te kijken en er vallen veel renners te gelijk en je roept je grote broer: “Maas een pleur!” En dat je grote broer ook nog snapt wat je bedoelt……….. #TourdeFrance #TourDeFrance2022 #rotterdammers

BarbaraKathmann @barbarakathmann