Arjen Berkvens
18Kandidaat Eerste Kamerlid

Arjen Berkvens

Over mij

Arjen Berkvens, geboren te Alkmaar en woonachtig in Amsterdam, is coördinerend vertrouwenspersoon aan de Universiteit van Amsterdam.

“In mijn rol als vertrouwenspersoon ondersteun ik mensen die in hun werk of studie te maken krijgen met ongewenste omgangsvormen. Iedereen heeft recht op een veilige werk- of studieplek.” Hij was jarenlang actief voor de PvdA in de internationale politiek onder andere als directeur van de Foundation Max van der Stoel. In de Eerste Kamer wil hij zich inzetten op de gebieden internationale en Europese samenwerking en defensie. Zijn grootste passie gaat uit naar het versterken van de democratie in binnen en buitenland. “Democratie staat helaas onder druk buiten en binnen de Europese Unie. We moeten ons als sociaaldemocraten keihard inzetten om te voorkomen dat waarden als mensenrechten, bescherming van minderheden, de onafhankelijke rechtsstaat, vrije media en eerlijke verkiezingen (verder) afglijden. Daar wil ik voor vechten in binnen- en buitenland.”

Arjen is getrouwd en heeft twee kinderen. Hij houdt van wandelen, vinyl verzamelen en is een gepassioneerd supporter van de voetbalclub AZ uit Alkmaar.