Nieuwe wet op kansspelen is geen gokje waard

4 februari 2019 door André Postema

Kansspelen zijn van nature asymmetrisch. Deelnemers verliezen vaak en winnen soms. Het huis wint altijd. Zo zijn de gokautomaten, roulettetafels en loterijen nu eenmaal ingericht. Maar behalve deze harde kans-statistiek is er ook nog sprake van een psychologische onevenwichtigheid. “Geld dat je wint kan wel opnieuw worden ingezet om te verliezen, maar geld dat is

Minister Hoekstra: Werk de bezuinigingen op onderwijs weg

20 november 2018 door André Postema in Onderwijs en cultuur

In de Eerste Kamer vragen wij dit jaar opnieuw aandacht voor de bezuinigingen op de onderwijsbegroting. Vorig jaar namen we al een motie aan, waarin minister Hoekstra werd opgeroepen de doelmatigheidskorting op het onderwijs van 183 miljoen ongedaan te maken. Deze motie is tot dusverre nog niet uitgevoerd en dus komen wij hier vandaag tijdens de Algemene Financiële Beschouwingen op terug.

Algemene Financiële Begrotingen 2017 in de Eerste Kamer

12 december 2017 door Esther-Mirjam Sent, André Postema

Op dinsdag 12 december debatteerde de Eerste Kamer over de Algemene Financiële Begrotingen. Bekijk hier de inbreng van PvdA-senatoren André Postema en Esther-Mirjam Sent terug.