Albert de Vries

Albert de Vries

Zeker zijn

Over mij

"Ik zet me in voor mensen voor wie niet alles van zelf gaat in het leven."

Ik zet me in voor mensen voor wie niet alles van zelf gaat in het leven. Voor een inclusieve samenleving waarin alle mensen naar vermogen mee kunnen doen. En voor gelijke kansen voor iedereen. Of je nu in Amsterdam, Dokkum of Sluis woont. Ik ben nu het Kamerlid dat knokt tegen de focus op de Randstad en opkomt voor de belangen van de mensen die aan de randen van ons land wonen. Ik zet me in om te zorgen dat wonen betaalbaar blijft en dat er voor elk huishouden een passende woning beschikbaar is of komt. Dat wil ik de komende periode weer doen.

Zorgen dat ook als je ondersteuning of zorg nodig hebt je niet apart wordt gezet in een grote instelling maar je  in je eigen buurt of dorp kan blijven wonen, de regie over je eigen leven kan blijven voeren en naar vermogen mee kan blijven doen. Bouwregels gaan nu nog over techniek. Ik wil dat ze zekerheid gaan bieden aan gebruikers van gebouwen over veiligheid, gezondheid, bruikbaarheid en energiezuinigheid en dat men waar krijgt voor zijn geld.

Onze resultaten

Een goed en betaalbaar huis in een leuke wijk. Als het aan de PvdA ligt, is dat voor iedereen mogelijk. We hebben ons ingezet voor een goede en eerlijke woningmarkt, met genoeg sociale woningen voor mensen met een lager inkomen.

Fatsoenlijke woningen en veilige buurten

We willen meer woningen, betaalbare woningen en meer zeggenschap voor bewoners.

Lees onze plannen
albvri @albvri

Als handtekening kabinet iets waard is en vele moties van TK over rijksbanen gerespecteerd dan is er maar één uitkomst denkbaar, de #marinierskazerne komt gewoon in Vlissingen. Als VVD stass dit alles negeert dan is geloofwaardigheid dat Zld serieus genomen wordt volledig weg.

albvri @albvri

NRP Spaar het Klimaat zet zich in voor een snellere en effectievere vermindering van CO2 in de gebouwde omgeving. Subsidies zijn niet echt effectief maar als je het toch doet, doe het dan zo dat ook comfort en gezondheid gediend worden. https://t.co/9hwdAx5hvg

albvri @albvri

In 2016 werd mijn voorstel voor tijdelijke industrieel gefabriceerde flexwoningen nog weggehoond in de TK; Nu wil de minister het gaan stimuleren https://t.co/0etNjO512Z Soms moet je gewoon geduld hebben. Maar hebben al die spoedzoekers wel tijd voor zoveel geduld ??