Ahmed Marcouch

Ahmed Marcouch

Samen vooruit

Over mij

"Het begint met een overheid die stevig de normen stelt en overtreders bestraft."

Beste mensen,  Nederland is goed voor mij en ik wil iets goeds terug geven. Integreren, een relatie aangaan met ons land, dat gebeurt met het hart; voorbij nut en noodzaak.

Bij inburgering maak ik mij sterk voor onderwijs die liefde oproept voor onze taal en onze waarden. Toen ik naar Amsterdam kwam als tienjarig jongetje dat nog nooit een pen had vastgehouden, hielp de schooljuf mij.  Sinds zij mij meenam naar de bibliotheek,  besefte  ik hoe belangrijk onze klassieke instituten zijn, dat die ‘van ons’  zijn – van school tot sportvereniging en van politie tot meldpunt discriminatie. Deze instituten moeten goed en toegankelijk zijn, dit betekent dat er divers samengestelde teams met medewerkers die van wanten weten werken. Zo kunnen wij zelfbewust functioneren als loyale Nederlanders die hun buitenlandse voorouders in ere houden.

Wat hebben we daarvoor nodig?  Het begint met een overheid die stevig de normen stelt en overtreders bestraft.  Zo kunnen de publieke dienstverleners hun werk goed doen. En zo krijgen wij ook allemaal de vaste grond onder de voeten waardoor wij kunnen  springen; om van een dubbeltje een kwartje te worden, door veel te leren en hard te werken.

Dat is mijn Hollandse Droom. Daarom werk ik als volksvertegenwoordiger, samen met  gevestigde en nieuwe Nederlanders uit alle rangen en standen. Doen jullie mee?

Vrijheid voor iedereen en discriminatie niet accepteren

Onze vrijheid is het waard om verdedigd te worden. Racisme en discriminatie gaan we tegen. Nieuwkomers die hier willen wonen, accepteren de Nederlandse waarden.

ahmedmarcouch @ahmedmarcouch

Slordigheden in artikel.Marokko heeft wel een ministerie religieuze zaken en de koning zelf is leider der gelovigen, https://t.co/6Cp8tsYnq4

Imam Fawaz #salafisme https://t.co/AiLA3tMWC5

ahmedmarcouch @ahmedmarcouch